Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Alltså underskott och överskott är ju så många parametrar, vilken räntesats som gäller tex, vilket inte syns.. och om man haft något överskott eller så

Alltså underskott och överskott är ju så många parametrar, vilken räntesats som gäller tex, vilket inte syns.. och om man haft något överskott eller så

Men om jag väljer att ta bort hälften av mina ränteutgifter på min deklaration så halveras alltså inte mitt underskott? Det är alltså mer som styr?

Om jag tar bort alla mina ränteutgifter på min deklaration då? Då är det ju som om att jag inte har några lån, men lik förbannat kan jag ha underskott?

Men om jag väljer att ta bort hälften av mina ränteutgifter på min deklaration så halveras alltså inte mitt underskott? Det är alltså mer som styr?

Om jag tar bort alla mina ränteutgifter på min deklaration då? Då är det ju som om att jag inte har några lån, men lik förbannat kan jag ha underskott?

Du kan hs ett överskott även om du betalat 100k i ränta.. du kan ju hs sålt ett hus med vinst

Jag beställde igår 2 par byxor igår från Zalando och valde faktura. Nu ser jag att dom gjort en kreditupplysning "UC90". Syns den som en FF?

Jag beställde igår 2 par byxor igår från Zalando och valde faktura. Nu ser jag att dom gjort en kreditupplysning "UC90". Syns den som en FF?
UC13 och UC90 är sk. mikroupplysningar som inte syns det är bara du som ser dem och de påverkar inte din kreditvärdighet.

De syns inte som en uc ff. Men gör man en hel och grundlig uc på dig finns en rad längst ner där de står icke synliga ff eller nåt liknande. Dom redovisas bara i siffror, Ingen annan info
En bank tog en stor uc på mig och då stod dessa små uc i en klumpsumma längst ner. 6 st hade jag. Från Apoteket, zalando och apotea

Senast ändrad:
UC13 och UC90 är sk. mikroupplysningar som inte syns det är bara du som ser dem och de påverkar inte din kreditvärdighet.
Om du har Min UC så ska det se ut så här om den är en UCsom inte syns:
1 fråga har registrerats hos UC utan att frågorna redovisas i upplysningen

Hänger inte med på hur du menar :)

Alltså, uc visar ju antingen överskott eller underskott.
Bara för att man betalat 100000 i ränta ett år innebär det ju inte nödvändigtvis att man har ett underskott på 100000
Om du samma år har sålt ett hus med 2 miljoner i vinst, så kommer de kvittas mot varandra och det landar i ett överskott på 1900000

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp