Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Ibland så kan faktiskt det innebära ett sämre betyg efter uppdateringen,fråga mig inte varför det blir så.Jag avslutade ett lån en gång och trodde att det skulle se bättre ut på "MinUc",men det blev faktiskt lite sämre i stället,konstigt nog.

Ett knep är att betala av alla kreditkort och avsluta alla kort utom ett. Uc tycker att det är bra att man har En kredit som är outnyttjad, som buffert kan man säga. Så har du betalat av hela krediten och sagt upp den så kan ofta påverka negativt.

Hej

Om en kredit avslutades i december. Får man bättre kreditbetyg nu i januari då? Den var på 8000kr.

Var det kreditkort/konto eller ett Blanco lån?
En del personer som avslutat en kredit har fått sämre betyg månaden efter troligen pga att krediter räknas som en buffert ifall det skulle krisa. Men är det bara ett lån så borde ditt betyg sjuka beroende på hur stor det del de 8000 är av din totala skuldbörda.

I natt har uppdateringen gjorts. Mina skulder har minskat med 20000 och antalet krediter med 2 ST men mitt kreditbetyg är samma som förra månaden, 0,8.

Jag åkte ner fr 0.4 till 0.5 och har nog ett ikeabesök att skylla på..

Jag har lyckats få en lånförmedlare att ta bort en ff som togs felaktigt på mig att ta bort den. Det tar ca: 1-2 bankdagar innan det är genomfört fick jag till svar. Är det någon som vet om det kommer att synas på min uc så fort den är borttagen på samma sätt som när en ff passerat ett år eller måste jag vänta till nästa månads uppdatering?
Det ska synas så fort den är borttagen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp