Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Jag har ingen blacolån, ingen bolån men har ett kreditkort som inte är utnyttjat. kreditkortet (EuroCard) syns inte på UC, jag vet inte varför!

Jag har 8 ff och 5 av de kommer vara 6 månader gammla i februari.

Mitt kreditbetyg har inte rört sig i samband med senaste uppdatering, Jag har nu mindre bra: 5.3 % vi får se nästa månad var den landar!

Har nu sett att ett outnyttjat kreditutrymme på 20 000 kr förbättrade min UC. Att jag nästa månad ökade mitt outnyttade gav ingen påverkan.

Så att gå från 95 utnyttjat av 100 till 75 utnyttjat av 100 förbättrade UC. Att gå från 75 till 60 utnyttjat av 100 gav ingen påverkan. Detta vid UC runt 3.6-4.9.

Sökte lån genom lendo i förra veckan och ändrade sökningen en dag efter. Plötsligt så har någon på lendo skickat ut en ny ansökan i denna vecka utan mitt godkännande och jag få då en ny upplysning. Jag blev inte glad då mitt kreditbetyg ökade. Min fråga är kan de dra tillbaka den då jag inte godkänt den. Och om de inte gör det vad ska jag göra?

Ring och fråga dom...

Har gjort de och de ska kontakta UC. Men får de göra så, han skickade in ansökan igen i systemet men med bara mig som sökande istället för oss båda.

Är det verkligen så att kreditbetyget alltid minskar när en ff fyller sex månader?
Vad har ni för erfarenheter av detta?

Hur mycket kan en ff när den försvinner efter ett år göra för skillnad på sitt betyg?

Hur mycket kan en ff när den försvinner efter ett år göra för skillnad på sitt betyg?

Det varierar utifrån hur det ser ut för dig i övrigt, har du 50 förfrågningar gör väl en vare sig till eller från, men går det från 2 till 1 eller liknande så bör det kanske påverka lite mer

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp