Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Utan att veta exakt hur det ser ut för dig så finns det några teorier kring detta. En är att lite mer lön, lite mindre skuld inte påverkar särskilt mycket, om betalningar sköts och man får årlig lönerevision följer det ju mallen så att säga. En annan är att förändringar på grund av förfrågningar inte alltid sker för en och en förfrågan, utan i olika trappsteg, tex från 10 till 8 ger en skillnad, men inte från 8 till 7.

Det är ett skitsystem med så många brister, men jag är ganska säker på att det är konsekvent, men när de inte går ut med någon information om hur deras beräkningsmodell fungerar i detalj får man syssla med gissningar och försöka se mönster.
Må så vara men har alltså 48,2 i kreditbetyg vilket är uselt. Förstår inte varför.

Jag förstår inte heller dessa skalor. Hur många skalor finns det. Jag har allt i från mindre bra till utmärkt kreditbetyg. Förstår faktiskt ingenting. Samma uppgifter på samtliga men helt olika betyg.

Hej, alla åtgärder från KFM räknas väl som en anmärkning. Misstänker att dom gjorde en sk "Registerforskning vid fullständig tillgångsundersökning" och det gör dom gärna mot slutet av året för att se att du inte ha byggt upp en förmögenhet undertiden du har levt under utmätning ;-) Snart är du i mål. Grattis!

Ja tack det känns grymt skönt efter 25 år i träsket pga en släkting :)

Hej, alla åtgärder från KFM räknas väl som en anmärkning. Misstänker att dom gjorde en sk "Registerforskning vid fullständig tillgångsundersökning" och det gör dom gärna mot slutet av året för att se att du inte ha byggt upp en förmögenhet undertiden du har levt under utmätning ;-) Snart är du i mål. Grattis!

det görs snarare hela tiden. .. inget som särskilt görs i slutet av året

Den misskötta krediten och den blanka förfrågan bör vara det som höll ditt betyg uppe tidigare. När är dessa från?

Min blanka ff är från 15/1-2016 och den misskött är från 6/4-2015 så ser inget samband med dem.
Förvånad över att jag har så lågt betyg med en blank ff. Trodde jag skulle vara kvar på 25-30% tills dess att den försvinner
I december försvinner många av mina ff och när min blanka försvinner kommer jag endast ha 5ff kvar.

Min blanka ff är från 15/1-2016 och den misskött är från 6/4-2015 så ser inget samband med dem.
Förvånad över att jag har så lågt betyg med en blank ff. Trodde jag skulle vara kvar på 25-30% tills dess att den försvinner
I december försvinner många av mina ff och när min blanka försvinner kommer jag endast ha 5ff kvar.

Sambandet är nog bara att de åldras. Vi vet ju inte hur deras modell ser ut, när en blank blir mer än 300 dagar kanske den inte räknas in även om den fortfarande syns till exempel. Hopplöst att hålla reda på hur allt fungerar.

Jag kan bidra men min kreditvärdighet...(alla anmärkningar icke betalt underhållsstöd)
20151002 låg den på 40,6 (29 st anmärkningar)
20160127 låg den på 22,6 (29 st anmärkningar)
20160829 ligger den på 13,8 (19 st anmärkningar)
Till slutet av året försvinner 6 st,nästa år 10 st och 2018 3 st...
Jag visste nästan ingenting om "min kreditvärdighet" innan jag läste alla sidor på det här tråden.Visste bara att det var omöjligt att låna pengarna pga betalningsanmärkningar som jag har haft i nästan tjugo år.Hittade ett par upplysningar om mig där står min gammal kreditbetyg.För ungefär ett år sedan hade jag 40,6,för tre veckor sedan köpte jag tjänsten kreditkol och det står 13,8 när jag loggade mig in.I slutet av augusti hittade jag en upplysning om mig där stor samma kredit betyg med andra ord samma betyg har jag haft i två månader.
Jag skrev innan i tråden att alla mina anmärkningar handlar om underhållsstöd men när jag kollade noggrant hittar jag en som står "KFM har vid utmätning sökt om tillgångar i registret".
Detta är också registrerad som anmärkning och detta försvinner om fyra dagar.
Blev väldigt positivt överraskad när jag loggade min in på min Uc nyss och det står "dit betyg 5,9%".Inga ff fyllde sex månader,ingenting förändrades i min upplysning.Jag avslutade en enda kredit som jag har haft som medsökande men det har inte uppdateras än.Det står fortfarande att jag har krediten kvar.Det borde uppdateras i mitten av månaden eller hur?
Så min betyg är 5,9(om det är inte nåt fel med deras sidan) i skrivande stund med 9 ff,underskott av kapital 7 tussen,19 anmärkningar och en kredit som syns men den är avslutat som sagt.
Så jag undrar om det möjligt att betyget blir ännu bättre om en vecka när "KFM sökning" försvinner och en enda kredit avslutas?
Kan man nå "bra kredit" betyg då?
Tack för svar...

Någon som vågar gissa:
Risk 15.2% och 3st anmärkningar på totalt 25000kr, inget skuldsaldo nästan från dag 1 med anmärningarna, 0 krediter, 20 förfrågningar
som sedan blev
Risk 9.1, 0st anmräkningar, inget skuldsaso, 70st förfrågningar (!) - som efter nästa uppdatering kommer visa att inga krediter blivit beviljade.

Var det bättre med 3st anmärkningar och 20 förfrågningar än 0st anmärkningar och 70st förfrågningar.
Inför nästa uppdatering kommer det ju synas att inga förfrågningar gick igenom, många förfrågningar gjorde på fyllan och under ett par dagar. Var inte bara tänkt att söka som pengar in på kontot utan kreditgivaren skulle få lösa massa små skulder var tanken.

Självklart åt helvete med så många förfrågningar, men ingen har ju beilvjats och det kommer synas. Att desperationen lyser igenom är väl inte så konstigt för man vill inte ha anmärkningar utan samla allt.

Vad kan man räkna med? 30% i risk?

Deklarerad inkomst ca 500k och nuvarande inkomst densamme. Underskott 2015 ca 60000kr

Vet inte om jag missar något, men om din risk redan är 9,1 med 70 förfrågningar så kommer den väl inte öka efter uppdateringen?

Vet inte om jag missar något, men om din risk redan är 9,1 med 70 förfrågningar så kommer den väl inte öka efter uppdateringen?

Förklarade lite dåligt.
När den hoppade från 15.2% till 9.1% var vid uppdateringen efter mina betalningsanmärkningar försvann i början av oktober. Hoppades på att äntligen kunna stoppa skitlånen bakom mig(ej tagna utan UC), men det gick inte och jag gick lös. Tänkte "Vad spelar det för roll" typ. Så jävla korkat, men paniken och önskan att få ett enda samlingslån. Men ingen ville ge mig ett lån, och det gjorde ju en knappast glad, jag har haft anmärkningar i 10år. Så när man äntligen blev av med dom, och har en bra inkomst men inte fick ett lån, då brast det.
Eller - riskprognosen kanske uppdateras varje dag/löpande annars - men jag har inte sett det eftersom jag har slått i "taket". Det kanske inte spelar roll om jag har 50 eller 70 förfrågningar, båda är lika jävla värdelösa. I så fall - vad händer vid nästa uppdatering och dom ser att jag inte fått en kredit?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp