Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Förklarade lite dåligt.
När den hoppade från 15.2% till 9.1% var vid uppdateringen efter mina betalningsanmärkningar försvann i början av oktober. Hoppades på att äntligen kunna stoppa skitlånen bakom mig(ej tagna utan UC), men det gick inte och jag gick lös. Tänkte "Vad spelar det för roll" typ. Så jävla korkat, men paniken och önskan att få ett enda samlingslån. Men ingen ville ge mig ett lån, och det gjorde ju en knappast glad, jag har haft anmärkningar i 10år. Så när man äntligen blev av med dom, och har en bra inkomst men inte fick ett lån, då brast det.
Eller - riskprognosen kanske uppdateras varje dag/löpande annars - men jag har inte sett det eftersom jag har slått i "taket". Det kanske inte spelar roll om jag har 50 eller 70 förfrågningar, båda är lika jävla värdelösa. I så fall - vad händer vid nästa uppdatering och dom ser att jag inte fått en kredit?
Lugna dig nu och försök inte på ett tag att söka ett samlingslån.
Efter ett par månader skriv mailet till BN och resursbanken där kan du förklara att du gjorde bort dig med många ansökningar på kort tid,att du fick ingen lån och be ödmjukt att behandla ditt ärende igen...
Om du fortsätter med ansökningar då har du ingen chans längre att reparera felet!!!

Lugna dig nu och försök inte på ett tag att söka ett samlingslån.
Efter ett par månader skriv mailet till BN och resursbanken där kan du förklara att du gjorde bort dig med många ansökningar på kort tid,att du fick ingen lån och be ödmjukt att behandla ditt ärende igen...
Om du fortsätter med ansökningar då har du ingen chans längre att reparera felet!!!

Jag har slutat med det nu, jag hade som sagt haft anmmärknignar i 10år och lån förutom vissa smslån var helt uteslutet för mig. Jag hade INGEN aning om UC-frågornas betydelse när jag började med förfrågningarna redan innan redan innan anmärkningarna var borta. Men jag hade så bra inkomst tänkte jag... ett nekat lån är ett nekat lån tänkte min hjärna. Inge jävla Uffe Lundell-hittepå här "Ett inställt lån är också ett lån", så bankerna resonerar. När bankerna fått klart för sig att inga krediter beviljats så borde dom förstå, men dom kanske har erfarenhet, men det här lyser ju idioti bara.

Om jag varit utomstående så hade jag utan att tveka en sekund förstått att det här handlar om någon som inte vet vad den gör. 40 av dessa förfrågningar är dessutom till 8 olika bolag, ibland med ett par dagars mellanrum. HELT unvecklingsstört.

Jag förstår att jag inte kommer få ett lån, men är nysperarerad vilket ökat mina kostnader och jag är inte säker på att jag klara rmig ett par månader utan att få en ny anmärkning.

Men jag kämpar och kommer inte försöka igen förrän jag pratat med en bank och sagt "så här ligger det till, det här kommer ni få se" så vi inte tar en upplysning i onödan.

Senast ändrad:
Förklarade lite dåligt.
När den hoppade från 15.2% till 9.1% var vid uppdateringen efter mina betalningsanmärkningar försvann i början av oktober. Hoppades på att äntligen kunna stoppa skitlånen bakom mig(ej tagna utan UC), men det gick inte och jag gick lös. Tänkte "Vad spelar det för roll" typ. Så jävla korkat, men paniken och önskan att få ett enda samlingslån. Men ingen ville ge mig ett lån, och det gjorde ju en knappast glad, jag har haft anmärkningar i 10år. Så när man äntligen blev av med dom, och har en bra inkomst men inte fick ett lån, då brast det.
Eller - riskprognosen kanske uppdateras varje dag/löpande annars - men jag har inte sett det eftersom jag har slått i "taket". Det kanske inte spelar roll om jag har 50 eller 70 förfrågningar, båda är lika jävla värdelösa. I så fall - vad händer vid nästa uppdatering och dom ser att jag inte fått en kredit?

Då är jag med. Betyget uppdateras live med förfrågningar, så det lär ligga kvar som det är, och det blir nog ingen förändring av att ingen ledde till något lån. Nu har du egentligen bara ett val, och det är att vänta ett år tills de alla är borta. Med så många förfrågningar finns det tyvärr inget annat att göra, men det finns annat man kan göra under tiden som tex försöka sig på att bli skuldfri med snöbollsmetoden...

Oavsett om dessa förfrågningar leder till synliga lån eller inte så klingar alla långivarnas klockor att de har att göra med en ytterst "kreditaktiv" person, och de kan heller inte vara säkra på att du inte fått något lån eftersom inte alla rapporterar in det.

Då är jag med. Betyget uppdateras live med förfrågningar, så det lär ligga kvar som det är, och det blir nog ingen förändring av att ingen ledde till något lån. Nu har du egentligen bara ett val, och det är att vänta ett år tills de alla är borta. Med så många förfrågningar finns det tyvärr inget annat att göra, men det finns annat man kan göra under tiden som tex försöka sig på att bli skuldfri med snöbollsmetoden...

Oavsett om dessa förfrågningar leder till synliga lån eller inte så klingar alla långivarnas klockor att de har att göra med en ytterst "kreditaktiv" person, och de kan heller inte vara säkra på att du inte fått något lån eftersom inte alla rapporterar in det.

Nej jag vet.
Jag tänkte om man skulle göra mastodontprojektet att skriva till varenda företag och be dom skriftligen intyga via brev, direkt från dom till någon bank som går med på det. Men det är bara i min fantasivärld något sådant skulle kunna ske.

Det jag störde mig mest på när anmärkningarna försvann var ju just alla jävla bankers och kreditinsituts påstående "vi ser på framtida betalningsförmågan". Nej, ingen har ens kollat min betalningsförmåga ordentligt. Ett samlingslån hade ju sänkt mina lånekostnader avsevärt (krediter som inte syns hos UC ens, och har max varit ca 60-70papp totalt, dock ganska kort återbetalningstid) och jag hade haft en riktigt bra betalningsförmåga, och en bank som hjälpt mig så hade jag ju naturligtvis använt mig av i framtiden när jag ska söka bostadslån osv. Men jag förstår att bankerna antagligen vet vad dom gör.

Jag menar, detta är från Ratsit - jag är 29år gammal och tjänar nästan top 10% i Sverige och har inga krediter. Men ja, dom har sina regler av en anledning, men en bank som gav mig ett lån till hög ränta skulle göra en bra affär, rädda mig, och samtidigt göra en bra affär för mig med.

Sverige Placering av Totalt Inkomstrelation (%)
Totalt 934 769 av 8 333 717 88,8
Kön 655 882 av 4 157 956 84,2
Åldersgrupp 52 080 av 661 411 92,1
Ålder och kön 39 127 av 341 229 88,5

Senast ändrad:
Jag visste nästan ingenting om "min kreditvärdighet" innan jag läste alla sidor på det här tråden.Visste bara att det var omöjligt att låna pengarna pga betalningsanmärkningar som jag har haft i nästan tjugo år.Hittade ett par upplysningar om mig där står min gammal kreditbetyg.För ungefär ett år sedan hade jag 40,6,för tre veckor sedan köpte jag tjänsten kreditkol och det står 13,8 när jag loggade mig in.I slutet av augusti hittade jag en upplysning om mig där stor samma kredit betyg med andra ord samma betyg har jag haft i två månader.
Jag skrev innan i tråden att alla mina anmärkningar handlar om underhållsstöd men när jag kollade noggrant hittar jag en som står "KFM har vid utmätning sökt om tillgångar i registret".
Detta är också registrerad som anmärkning och detta försvinner om fyra dagar.
Blev väldigt positivt överraskad när jag loggade min in på min Uc nyss och det står "dit betyg 5,9%".Inga ff fyllde sex månader,ingenting förändrades i min upplysning.Jag avslutade en enda kredit som jag har haft som medsökande men det har inte uppdateras än.Det står fortfarande att jag har krediten kvar.Det borde uppdateras i mitten av månaden eller hur?
Så min betyg är 5,9(om det är inte nåt fel med deras sidan) i skrivande stund med 9 ff,underskott av kapital 7 tussen,19 anmärkningar och en kredit som syns men den är avslutat som sagt.
Så jag undrar om det möjligt att betyget blir ännu bättre om en vecka när "KFM sökning" försvinner och en enda kredit avslutas?
Kan man nå "bra kredit" betyg då?
Tack för svar...
KFM sökning försvan nyss och UC risken sänktes till 2,8%.
Så på 13 månader har jag sänkt risken från 40,6% till 2,8%.
God natt...

Nej jag vet.
Jag tänkte om man skulle göra mastodontprojektet att skriva till varenda företag och be dom skriftligen intyga via brev, direkt från dom till någon bank som går med på det. Men det är bara i min fantasivärld något sådant skulle kunna ske.

Det jag störde mig mest på när anmärkningarna försvann var ju just alla jävla bankers och kreditinsituts påstående "vi ser på framtida betalningsförmågan". Nej, ingen har ens kollat min betalningsförmåga ordentligt. Ett samlingslån hade ju sänkt mina lånekostnader avsevärt (krediter som inte syns hos UC ens, och har max varit ca 60-70papp totalt, dock ganska kort återbetalningstid) och jag hade haft en riktigt bra betalningsförmåga, och en bank som hjälpt mig så hade jag ju naturligtvis använt mig av i framtiden när jag ska söka bostadslån osv. Men jag förstår att bankerna antagligen vet vad dom gör.

Jag menar, detta är från Ratsit - jag är 29år gammal och tjänar nästan top 10% i Sverige och har inga krediter. Men ja, dom har sina regler av en anledning, men en bank som gav mig ett lån till hög ränta skulle göra en bra affär, rädda mig, och samtidigt göra en bra affär för mig med.

Sverige Placering av Totalt Inkomstrelation (%)
Totalt 934 769 av 8 333 717 88,8
Kön 655 882 av 4 157 956 84,2
Åldersgrupp 52 080 av 661 411 92,1
Ålder och kön 39 127 av 341 229 88,5

Tyvärr är det svårare att få bra betyg på UC ju större inkomst man har. Låter helt tokigt, och det är det, men man hamnar i en liten jämförelsegrupp där större delen av den ekonomiska eliten ligger, som har tillgångar. Jag har själv varit med om samma sak, ju mer jag tjänade desto sämre score, i övrigt så förbättrade jag mej med både underskott, förfrågningar och synliga lån. Det finns ingen som "bara" ser till det betalutrymme man har, hade det fungerat så hade jag varit skuldfri för länge sedan, nu har jag skulder hos KFM och löneutmätning istället. Alla banker går enbart på UC-score.

Någon som vågar gissa:
Risk 15.2% och 3st anmärkningar på totalt 25000kr, inget skuldsaldo nästan från dag 1 med anmärningarna, 0 krediter, 20 förfrågningar
som sedan blev
Risk 9.1, 0st anmräkningar, inget skuldsaso, 70st förfrågningar (!) - som efter nästa uppdatering kommer visa att inga krediter blivit beviljade.

Var det bättre med 3st anmärkningar och 20 förfrågningar än 0st anmärkningar och 70st förfrågningar.
Inför nästa uppdatering kommer det ju synas att inga förfrågningar gick igenom, många förfrågningar gjorde på fyllan och under ett par dagar. Var inte bara tänkt att söka som pengar in på kontot utan kreditgivaren skulle få lösa massa små skulder var tanken.

Självklart åt helvete med så många förfrågningar, men ingen har ju beilvjats och det kommer synas. Att desperationen lyser igenom är väl inte så konstigt för man vill inte ha anmärkningar utan samla allt.

Vad kan man räkna med? 30% i risk?

Deklarerad inkomst ca 500k och nuvarande inkomst densamme. Underskott 2015 ca 60000kr

hur hittade du 70 ställen att söka på ens? eller har du hamrat på samma?

Vilka dagar uppdateras uc en skuld saldo? Om jag betalar av ett lån när försvinner det från min uc? Tanken är att betala nu på fredag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp