- Meddelanden
- 56
- Mottagna reaktioner
- 13
- Poäng
- 42
Jag förstår mig inte på UC, som ni andra.
Gör jag en förfrågan till en bank på morgonen (dvs dom som tar UC först), så har jag en riskprognos på 88% enligt UC3.
Ett par timmar senare gör jag en ny förfrågan, någon annanstans. Då är jag nere på 9.1% enligt UC3.
Dagen efter? Ibland 9.1%, ibland 88%. Jag har lusläst och dom är identiska till utseendet och det är just UC3.
Finns ingen logik att det kan vara så stor skillnad, det är olika från dag till dag - spelar ingen roll i vilken ordning lånen är sökta.
Att UC kan ge så stor variation i omdöme visar väl hur jävla opålitliga dom är?
Jag har mellan ca 10okt - 30okt haft 80% skillnad i bedömningen UC ger enligt något som ska vara samma UC3.
Har inga anmärkningar, inget skuldsaldo. Vad är det som gör skillnaden? Ja, jag ha en del förfrågningar, men då borde inte betyget visa 9.1% och 88% beroende på UCs dagsform. Har inga blanka heller.
Kopia av upplysning som vi lämnat om er
2016-10-24
Frågeställare Moank AB
Box 55568
102 04 Stockholm
PERSONUPPLYSNING - UC3 Sidan 1 av 3
Omfrågad XXXXXX-XXXX
X
KREDITOMDÖME
Riskprognos: 88,0 % (0% anger lägsta och 100% högsta risk)
2016-10-25
X
Frågeställare Seb
Internetkontoret Privat
106 40 Stockholm
Omfrågad XXXXXX-XXXX
X
KREDITOMDÖME
Riskprognos: 9,1 % (0% anger lägsta och 100% högsta risk)
Gör jag en förfrågan till en bank på morgonen (dvs dom som tar UC först), så har jag en riskprognos på 88% enligt UC3.
Ett par timmar senare gör jag en ny förfrågan, någon annanstans. Då är jag nere på 9.1% enligt UC3.
Dagen efter? Ibland 9.1%, ibland 88%. Jag har lusläst och dom är identiska till utseendet och det är just UC3.
Finns ingen logik att det kan vara så stor skillnad, det är olika från dag till dag - spelar ingen roll i vilken ordning lånen är sökta.
Att UC kan ge så stor variation i omdöme visar väl hur jävla opålitliga dom är?
Jag har mellan ca 10okt - 30okt haft 80% skillnad i bedömningen UC ger enligt något som ska vara samma UC3.
Har inga anmärkningar, inget skuldsaldo. Vad är det som gör skillnaden? Ja, jag ha en del förfrågningar, men då borde inte betyget visa 9.1% och 88% beroende på UCs dagsform. Har inga blanka heller.
2016-10-24
Frågeställare Moank AB
Box 55568
102 04 Stockholm
Omfrågad XXXXXX-XXXX
X
KREDITOMDÖME
Riskprognos: 88,0 % (0% anger lägsta och 100% högsta risk)
2016-10-25
X
Frågeställare Seb
Internetkontoret Privat
106 40 Stockholm
Omfrågad XXXXXX-XXXX
X
KREDITOMDÖME
Riskprognos: 9,1 % (0% anger lägsta och 100% högsta risk)