Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Det hände ganska mycket nu!
Gick från 8,5 till 2,1 i betyg.
Nollade och sa upp två lån och två kreditkort. Har 7 krediter nu och 4ff.
Skulder, Blankolån ner från 662 till 628 k. En avbetalning på en bil på 110000.
Har en outnyttjad kredit på 1000 kronor.
I slutet på september försvinner 2 ff så det blir spännande att se hur betyget blir då.
Skönt att vara På rätt väg!

Någon som har erfarenhet om vad som händer med kreditbetyget när en betalningsanmärkning fyller 1 år hos minuc? Sjunker betyget något?

Nu är jag nere på 0,7 vilket ju är bra men är det någon som tror att det går att få ett samlingslån med hyfsade villkor??

Så där, nere på 0,5 nu!
Hur stor betydelse har kreditbetyget kontra andra faktorer som lånens storlek e.tc.
Någon som vet?

Så där, nere på 0,5 nu!
Hur stor betydelse har kreditbetyget kontra andra faktorer som lånens storlek e.tc.
Någon som vet?
Gott!

...men det går inte riktigt att jämföra det så, bra kreditbetyg är en huvudförutsättning för att få lån, sen spelar andra saker (som belåningsgrad) också en stor roll. Halva befolkningen har Utmärkt kreditberyg (0,1), gissningsvis är de flesta sådana som inte har något lån eller någon förfrågan, men heller kanske inte någon stadig inkomst (ungdomar).

Gott!

...men det går inte riktigt att jämföra det så, bra kreditbetyg är en huvudförutsättning för att få lån, sen spelar andra saker (som belåningsgrad) också en stor roll. Halva befolkningen har Utmärkt kreditberyg (0,1), gissningsvis är de flesta sådana som inte har något lån eller någon förfrågan, men heller kanske inte någon stadig inkomst (ungdomar).
Tack!

I natt sjönk mitt score från 22,5% till 19%. Utan att jag gjort nånting sen första dagarna i oktober då bank norwegian gav ännu en ff. Ska bli intressant att se om det blir lika nu som förra månaden: 2 mindre sänkningar av score dagarna före de uppdaterar databasen och chockhöjer score. Hoppet är givetvis att jag i stället chocksänks. :)

Ja plötsligt händer det....

Förra månaden så ökade ju mitt score från typ 14 nått till 22 när jag hade sagt upp och avslutat 2 krediter på 11000 sammanlagt, båda hade varit oanvända i flera år. För några dagar sedan, for reasons unknown, minskade mitt score till 19.

Nu var det ny månadsuppdatering och mitt nya score är 8,2! Fattar inte riktigt därför jag räknade med en höjning då har betalat in 8000 på vianorkort och avsluta det, säga upp krediter var ju dåligt sist.

Glad över 8,2! Nu vänta bort lite ff och sen söka samlingslån på 100k för att samla ihop skitlån.

Efter att ha läst alla 98 sidor av denna mystik vi kallar UC betyg så väntar jag med spänning till januari då min blanka ff från svea försvinner.
Under nästan ett år så har mitt betyg varit på 49 men nu utan direkt anledning så kom jag ner på 38.

Dagens status är 13 ff (1 blank)
Blanco - 247 000
Kreditkort - 15 000
1 st misskött kredit (hur mycket spelar det in i betyget?)

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp