Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Yes det stämmer, någon bug. Men de ska försvinna imorgon automatiskt.

Tack turnaround!
Du är riktigt kunnig!
Är riskprognos detsamma som kreditbetyg?

Tack turnaround!
Du är riktigt kunnig!
Är riskprognos detsamma som kreditbetyg?

Ja, det är samma sak, ett mått på hur stor sannolikheten är för att en person ska få betalningsproblem inom det närmsta året. Jag tror UC främst använder termen riskprognos när de riktar sig till de som tar upplysningen, och kreditbetyg när "vanligt folk" kollar upp sig själva. Låter väl lite trevligare ;)

Tack.
Det märkliga i mitt fall är att jag i maj blev beviljad ett lån på 150 k med 14 i kreditbetyg, 10 ff och en registrerad inkomst på 340.
Idag har jag alltså 8,5 i betyg med 71 i underskott men en inkomst på 410 och 4 ff.
Man undrar hur bra uc:s modell är för dem själva!?!

Tack.
Det märkliga i mitt fall är att jag i maj blev beviljad ett lån på 150 k med 14 i kreditbetyg, 10 ff och en registrerad inkomst på 340.
Idag har jag alltså 8,5 i betyg med 71 i underskott men en inkomst på 410 och 4 ff.
Man undrar hur bra uc:s modell är för dem själva!?!

Nä, att UC:s modell har stora brister är nog alla här överens om. Bara en sån sak som att de inte ser alla skulder vänder ju uppochned på hela systemet. Man kan ha ett jättebra kreditbetyg helt utan skulder och förfrågningar och ändå vara helt nere under isen med i stort sett alla SMS-lån som finns.

Om jag betalar tillbaka en kredit som syns på UC och avslutar den. Hur lång tid tar det innan den försvinner helt? Uppdateras det varje dag eller en gång i månaden?

En gång i månaden uppdateras dina krediter som det ser ut per den sista. Du kan sen se denna uppdatering mellan den 15-20 månaden efter. Så mellan 15-20 september ser du dina krediter per den 31 augusti

En gång i månaden uppdateras dina krediter som det ser ut per den sista. Du kan sen se denna uppdatering mellan den 15-20 månaden efter. Så mellan 15-20 september ser du dina krediter per den 31 augusti
Sen syns den på Min UC i ett år efter den avslutats men bara av dig

Okej tack för snabbt svar. Så om jag avslutar min kredit imorgon så bör den vara borta efter den 20 oktober? Har jag förstått rätt då. Vill inte ansöka innan den är borta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp