Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Någon som vet när en förfrågan försvinner från UC? 1 år efter är det men är det samma dag eller dagen efter? Tex en förfrågan från den 20 juli 2015, försvinner den förfrågan den 21 juli 2016 eller den 20 juli 2016?

Den försvinner när klockan klickar på 00:00 till den 20:e

Har UC fått spunk eller vad?
Har länge haft kreditbetyg på ca 17, efter senaste uppdateringen hamnade jag på 20. Den 20:e juli försvann en förfrågan och mitt betyg gick ner till 15. Loggade in idag och nu utan förändringar eller uppdateringar har jag helt plötsligt kreditbetyg 24. Vad är det som gör att jag fått den ändringen helt plötsligt?

Nu har vi startat ett helt nytt forum för kreditupplysningar: https://www.lånforum.se/forums/kreditupplysningar.18/

Om du har en specifik fråga, skapa en ny tråd så får den bättre exponering och forumet blir mer strukturerat (istället för i denna tråd). Inlägg runt uppdateringar och funktioner på minUC.se kan vi ta i denna tråd som vanligt.

Uppdateras kreditbetyget efter varje händelse, t.ex när en ff försvinner eller sköts det en gång/månad?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp