Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Jag gjorde en ansökan idag. Det stod att det blev beviljat! Men behövde komplettera med min inkomst. Tog 32k innan skatt egentligen har jag endast 28500 kr innan på mitt nua jobb... men tog screenshot på mina lönespecar för mitt andra jobb egentligen... kan detta skapa problem??? Mitt andra jobb "köpte ut mig" till den 31 augusti.. men får 35k innan skatt där.... valde att skicka in dessa specar för att det skulle se bättre ut. Men då tog jag screenshot på "lönekvittensen" på bankappen och skickade in. Så de inte skulle se vilket företag jag får inkomst ifrån.... men har fatt dubbellön i ca 4 mån nu och kommer få en slutsumman från andra jobbet nästa månad.
Ptja... OM dom gör en anställningskontroll kan du vara rökt :)

Ptja... OM dom gör en anställningskontroll kan du vara

Ptja... OM dom gör en anställningskontroll kan du vara rökt :)
Jag blev nekad... fy va jobbigt det känns nu... iofs så gick jag med i if metall igår så... men vart ska man vända sig då ist då för ett samlingslån? Kommer vänta in min sista ff den 19 september iaf.... så får jag vänta 1 år till denna går ut... fan va surt...

Invänta dina två förfrågningar i september + minst 30 dagar men helst 90 dagar innan nästa ansökan.

Men vadå? Vart gjorde du ansökan? Lendo? Då fick du väl flera olika erbjudanden isåfall? Eller vart ansökte du?

Du var ju med sa du i fredags redan? Tror man måste varit medlem 6 månader innan. Framgår i villkoren vill ja minnas

Senast ändrad:
Då är det nog därför de nekade mig.... så hur ska jag tänka nu tycker ni?
Sjukt trist, vet hur det känns när man har räknat med ett lån som ska kunna hjälpa en och man får avslag. Ännu surare om du först fick positivt besked:-(. Men något jag har lärt mig efter många avslag är att det känns lättare efter ett par dagar. Man börjar acceptera, drar upp nya linjer och strategier att kämpa från.

Första steget nu blir ju som sagt att vänta ut dina förfrågningar och inte söka alls för kort inpå.

Fick du vet om orsaken till avslaget var att de inte "accepterade" dina löneuppgifter eller att du hade varit med i facket för kort tid?

Hade inget annat för mig.
Men för medlemslån i IF metall så ska du ha varit medlem i minst 6 månader för få lånet :) Står i villkoren men ringde dom också och frågade.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp