Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Jag tror du har ganska god chans. Bättre än jag i alla fall. Jag hade 0.3 i betyg och väldigt bra KALP efter att ha flyttat till en billig källarlägenhet. Men jag hade också närmare 850 K i blanco på en lön kring 450 K och det var det som ställde till det. Din belåningsgrad är till och med under 1.0 (mindre lån än årsinkomst) vilket är väldigt positivt.
Oki
Tycker du jag ska testa nästa vecka eller vänta in den sista ff från uc innan jag söker? Mvh

Oki
Tycker du jag ska testa nästa vecka eller vänta in den sista ff från uc innan jag söker? Mvh
Jag tycker definitivt du ska avvakta. Min erfarenhet är att man nästan alltid ångrar sig om man blir för otålig. Antingen får man avslag helt eller sämre ränta än nödvändigt. Jag väntar själv ut två ff som försvinner den 4 och 19 september innan jag ska göra en nytt försök på Lendo den 20. Och då har jag ändå inga större förväntningar utan jag siktar egentligen in mig på den 21 september 2026 (eller 22 2027) när jag har lyckats betala ner tillräckligt på mina blancos för att kunna få ett bra erbjudanden :)

Eller förresten @Himme11

Ska du ta ett medlemslån så behöver du ju egentligen inte optimera allt för att få bättre ränta. Den är ju samma för alla (7.9 va) så du behöver bara få så bra kreditupplysning att du passerar genom nålsögat. Och då tror jag det är ok med en 10 månader gammal ff. Jag skulle nog iofs ändå vänta för att känna att jag har gjort allt jag kunnat.

Senast ändrad:
Eller förresten @Himme11

Ska du ta ett medlemslån så behöver du ju egentligen inte optimera allt för att få bättre ränta. Den är ju samma för alla (7.9 va) så du behöver bara få så bra kreditupplysning att du passerar genom nålsögat. Och då tror jag det är ok med en 10 månader gammal ff. Jag skulle nog iofs ändå vänta för att känna att jag har gjort allt jag kunnat.
Ja. Du har helt rätt. Kanske ska jag vänta in den sista ff iaf så jag kan känna i mig själv att jag har 0 ff när jag söker. Och det är ju lite kul att se hur mkt mitt betyg landar på dessutom.

Ja. Du har helt rätt. Kanske ska jag vänta in den sista ff iaf så jag kan känna i mig själv att jag har 0 ff när jag söker. Och det är ju lite kul att se hur mkt mitt betyg landar på dessutom.
Helt rätt i mitt tycke. Kanske du förlorar 100-200 i ränta på att hålla ut och öka dina odds, kan det lätt vara värt :). FFs har ju också fördelen att få effekt direkt samma dag så du måste inte vänta ut en UC+uppdatering

Helt rätt i mitt tycke. Kanske du förlorar 100-200 i ränta på att hålla ut och öka dina odds, kan det lätt vara värt :). FFs har ju också fördelen att få effekt direkt samma dag så du måste inte vänta ut en UC+uppdatering
Tycker du att jag ska samla ihop allt eller låta det åå 165k på nordea med 6,90% ränta vara kvar och samla ihop resterande på 89 och 90 k med medlemslånet?

Tycker du att jag ska samla ihop allt eller låta det åå 165k på nordea med 6,90% ränta vara kvar och samla ihop resterande på 89 och 90 k med medlemslånet?
Håller med @Pojop

Sen kan du längre fram, då UC-betyget blivit ännu bättre osv, i ett nästa mer långsiktigt steg försöka samla allt på ett ställe till lägre ränta än medlemslånet.

Håller med @Pojop

Sen kan du längre fram, då UC-betyget blivit ännu bättre osv, i ett nästa mer långsiktigt steg försöka samla allt på ett ställe till lägre ränta än medlemslånet.
Jag gjorde en ansökan idag. Det stod att det blev beviljat! Men behövde komplettera med min inkomst. Tog 32k innan skatt egentligen har jag endast 28500 kr innan på mitt nua jobb... men tog screenshot på mina lönespecar för mitt andra jobb egentligen... kan detta skapa problem??? Mitt andra jobb "köpte ut mig" till den 31 augusti.. men får 35k innan skatt där.... valde att skicka in dessa specar för att det skulle se bättre ut. Men då tog jag screenshot på "lönekvittensen" på bankappen och skickade in. Så de inte skulle se vilket företag jag får inkomst ifrån.... men har fatt dubbellön i ca 4 mån nu och kommer få en slutsumman från andra jobbet nästa månad.

Vi har nu granskat dina underlag. Vi ber dig komplettera ansökan med:

Lönespecifikation för maj, juni, juli. Vänligen säkerställ även att ditt personnummer eller namn syns på specifikationerna. .

så stod det i Mailet.... är jättenervös nu att jag inte kommer att få det beviljat....

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp