Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Mitt gick från 1,8 till 0,4 idag Vänta ut två ff juni och oktober bara så blir d dags att förhandla igen.

Ligger stadigt på 58… eller ja, jag låg över 60 för några månader sedan, så det tickar neråt.

Ska bli intressant att börja följa betyget kommande vinter, när min löneutmätning blir klar. Sen är det ju tyvärr en tid ytterligare innan alla anmärkningar är borta.

Bara att fortsätta att kämpa på! :)

Bilagor

• IMG_0856.jpeg
    IMG_0856.jpeg
    138.5 KB · Visningar: 86
Hej,
Känns inte som de händer så mycket på kreddy när mina förfrågningar minskar.

Hösten -2025
Förfrågningar: 24st
Kreddy: 15,1

Idag:
Förfrågningar: 13st (varav 3st försvann 2025.05.18)
Kreddy: 12,1

Läste något att se sker någon större ändring varje månad, mina 3 sista kanske inte hann med i dragningen.

Tror ni att den kommer minska mycket när jag är under 10ff?

Hej,
Känns inte som de händer så mycket på kreddy när mina förfrågningar minskar.

Hösten -2025
Förfrågningar: 24st
Kreddy: 15,1

Idag:
Förfrågningar: 13st (varav 3st försvann 2025.05.18)
Kreddy: 12,1

Läste något att se sker någon större ändring varje månad, mina 3 sista kanske inte hann med i dragningen.

Tror ni att den kommer minska mycket när jag är under 10ff?
10 är fortfarande väldigt många. Om målet är ex samlingslån så sikta inte bara på att bli beviljad. Sikta på bra ränta också.

Är det 6 månaders skillnad med 8 och 0 förfrågningar så kommer det troligen gynna dig väldigt mycket i längden att vänta ut dom sista 8 ff innan du söker något.

Det är när dom sista ff försvinner som betyget påverkar en del positivt. Om 4 förfrågningar försvinner från 13 till 9 gör det mindre skillnad.

Försvinner 4 stycken från 6 till 2ff, 5 till 1 ff eller 4 till 0 ff gör det stor skillnad

Hade 2.6 gick till 3.2 från att jag tog bort ett kreditkort och har idagsläget 80% utnyttjat på det kort jag har kvar. Kommer betala in 40k när jag får tillbaka på skatten om några veckor.

ganska hög belånad, 2x årsinkomst. 1 ff som går ut i september.

1M blanco totalt spritt över 4 lån, och 520k årsinkomst

Värt att söka nu för att försöka fixa bättre samlingslån eller vänta tills skatten kommer?

Hade 2.6 gick till 3.2 från att jag tog bort ett kreditkort och har idagsläget 80% utnyttjat på det kort jag har kvar. Kommer betala in 40k när jag får tillbaka på skatten om några veckor.

ganska hög belånad, 2x årsinkomst. 1 ff som går ut i september.

1M blanco totalt spritt över 4 lån, och 520k årsinkomst

Värt att söka nu för att försöka fixa bättre samlingslån eller vänta tills skatten kommer?
Ett kreditkort som har en stor summa outnyttjat ger bättre score än ett kreditkort som är avslutat.
vänta tills du betalat in dina 40k så ska du se att det händer saker med betyget.

Mitt betyg på UC är 18, men nu har jag fått en upplysning från UC som Lendo hämtade och där står det 84!!!.:mad: Northmil har också hämtat en upplysning där betyget är 4... Kan någon förklara för mig hur detta fungerar? Varifrån kommer riskbetyget 84, vad är detta egentligen?

Eh….
Gick in lite spontant på Min UC.
0,7 i betyg = Mycket Bra.
Låg årsinkomst gentemot tidigare år. Höga blanco fördelat på 4 långivare + bolån på 3+ miljoner. 2 ff från banken pga bolån.
Hur fan är detta möjligt? Aldrig haft såhär bra betyg. Nåja!

Eh….
Gick in lite spontant på Min UC.
0,7 i betyg = Mycket Bra.
Låg årsinkomst gentemot tidigare år. Höga blanco fördelat på 4 långivare + bolån på 3+ miljoner. 2 ff från banken pga bolån.
Hur fan är detta möjligt? Aldrig haft såhär bra betyg. Nåja!
Nånting är knas! Min har har hoppat från ~6 till ~1.4 och upp igen ett par gånger detta året.
Dessutom har jag absolut inte förtjänat det när den legat på ~1 vilket jag gör just nu..

Min gick för. 8,8 till 9,9 utan att jag gjort något, fortfarande 12 ff kvar, tror ni jag kan få samlingslån i sept när de är 1 kvar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp