Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Att betyget kan drabba kollektivt om typ högre räntor ställer till det? Verkar faktiskt logiskt . Finns nog många "dolda"parametrar som kan påverka kreditbetyget misstänker jag.
Finns ju en anledning att "ingen" riktigt vet hur det funkar ;)

Det (UC) är ett orättvist och oseriöst företag.

Ibland när det inte finns någon förklaring så undrar jag om rörelser på räntemarknaden kan påverka kreditbetyget.

Centralbanken styr kortare delen av räntekurvan. Kapitalmarknaden styr långa delen på 2 år ut till 20 årig obligationsränta.
Går dessa långräntor upp i Sverige och i Europa som dom har gjort sista månaderna så tightar bankerna till sin utlåning. Man har svårare att få nya lån och krediter

Men också företag får det tuffare som i sin tur kan påverka arbetsmarknaden. Om det är större chans att folk blir uppsagda så kan det också avspegla sig i kreditbetyget.

Kanske kanske: Bara en teori, men ibland har kreditbetyget rört sig även för mig historiskt på sätt jag inte kunnat förklara och då undrar man om det finns externa faktorer som inte har med individen i säg att göra.
Så oförutsägbar som uc är skulle det kunna vara något med månen eller ditt stjärntecken..
Haha Lasseman tack för ett gott skratt
Att betyget kan drabba kollektivt om typ högre räntor ställer till det? Verkar faktiskt logiskt . Finns nog många "dolda"parametrar som kan påverka kreditbetyget misstänker jag.
Tack för era svar! Kom just på ju att jag testade på Komplett flex men det var 3 månader sen och gjordes då ingen full upplysning, och inget som påverkade mitt score fram tills för nån vecka sen. Men tack igen för era svar!

Hade en ff kvar som var tagen detta datum förra året.
Har kollat hela dagen och den togs inte bort förrens närmare kvällen.

Någon som vet när ny inkomst syns om man deklarerat utan ändringar?

Någon som vet när ny inkomst syns om man deklarerat utan ändringar?
Alltid oklart men jag bläddrade tillbaka i tråden senaste åren och utifrån vad folk har skrivit så har det varit följande:

2022: 8:e April
2023: 8:e April
2024: 12:e April

Hur mycket påverkar skuldsaldo uc? Hur mycket kan man räkna med att det förbättras nu när min försvinner.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp