- Meddelanden
- 31 510
- Mottagna reaktioner
- 16 521
- Poäng
- 11 977
I april är det "bara" fyra kvar, tyvärr har jag sedan någon eftersläntare som försvinner först 2017 och en 2018. Tycker fortfarande att anmärkningarna påverkar mitt betyg lite väl mycket...![]()
Det är lite det som är poängen med betalningsanmärkningarna. Gammalt tillbaka så såg det ännu sämre ut om man så hade en enda anmärkning, som i alla utom yttersta undantagsfall innebar blånej till allt vad krediter hette.
Anmärkningarna är ju ett sätt att varna presumtiva kreditgivare att personen har dålig betalningsförmåga och av någon anledning inte skött sina åtaganden vid tidigare tillfälle. Att 13 anmärkningar ligger kvar, även om dom inte är jättefärska, skulle jag säga en ganska skarp markering att det förmodligen inte är läge att låna ut pengar till personen. Betyget 44.7 innebär att statistiken visar att det nästan är 50% chans att om man lånar ut pengar, så kommer betalningsproblem uppstå inom ett år.
Nu kan det ju givetvis vara så att du skulle betala och allt funkar finfint, men statistiskt så är chansen markant att det inte kommer hålla.
Många kreditgivare börjar säga nej någonstans mellan 5 och 10% chans redan..