Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

I april är det "bara" fyra kvar, tyvärr har jag sedan någon eftersläntare som försvinner först 2017 och en 2018. Tycker fortfarande att anmärkningarna påverkar mitt betyg lite väl mycket... :(

Det är lite det som är poängen med betalningsanmärkningarna. Gammalt tillbaka så såg det ännu sämre ut om man så hade en enda anmärkning, som i alla utom yttersta undantagsfall innebar blånej till allt vad krediter hette.
Anmärkningarna är ju ett sätt att varna presumtiva kreditgivare att personen har dålig betalningsförmåga och av någon anledning inte skött sina åtaganden vid tidigare tillfälle. Att 13 anmärkningar ligger kvar, även om dom inte är jättefärska, skulle jag säga en ganska skarp markering att det förmodligen inte är läge att låna ut pengar till personen. Betyget 44.7 innebär att statistiken visar att det nästan är 50% chans att om man lånar ut pengar, så kommer betalningsproblem uppstå inom ett år.
Nu kan det ju givetvis vara så att du skulle betala och allt funkar finfint, men statistiskt så är chansen markant att det inte kommer hålla.
Många kreditgivare börjar säga nej någonstans mellan 5 och 10% chans redan..

Den bekantas kreditbetyg har nu rasat till lite mer än 70%.. blev några utslag för någon vecka sedan...

Nu minns jag inte exakt vad det var, tror det var 71.nånting
Nu finns ett skuldsaldo på plats, ingen jätteskillnad, betyget gick till precis under 73%. Jag skulle gissat på att det skulle ha ramlat iväg uppåt 85-90 ..

Ja, jo, jag inser väl innerst det. Har väl bara blivit lite bitter... När anmärkningarna försvinner ur upplysningen, upphör de då dessutom omgående att bli en faktor för betyget?

Ja, jo, jag inser väl innerst det. Har väl bara blivit lite bitter... När anmärkningarna försvinner ur upplysningen, upphör de då dessutom omgående att bli en faktor för betyget?

Jepp. Direkt när den är borta så justerad betyget

Har man skuldsaldo verkar det inte ha någon betydelse att man får en blank förfrågan till...

Går det att ta bort avslutade krediter från sin UC de är avslutade i år men står med när jag kolla på Min UC? Är det så att ev. långivare ser dem också när de tar en UC kreditupplysning eller är det bara jag som ser dem?

Går det att ta bort avslutade krediter från sin UC de är avslutade i år men står med när jag kolla på Min UC? Är det så att ev. långivare ser dem också när de tar en UC kreditupplysning eller är det bara jag som ser dem?
De försvinner ett år efter att du avslutat dom. Allt du ser ser de som gör upplysningen på dig.

De försvinner ett år efter att du avslutat dom. Allt du ser ser de som gör upplysningen på dig.
10-11 månader tror jag det försvinner på så inte fullt ett år.

Frågan är om det påverkar betyget att ha massa avslutat

10-11 månader tror jag det försvinner på så inte fullt ett år.

Frågan är om det påverkar betyget att ha massa avslutat
Ja det är det jag undrar också kommer att ha 4 avslutade nu när mina bolån hos Svea Skuldfinansiering, mitt Hemtexkort och en liten kredit hos Resursbank är avslutade. De avslutade Hemtex kortet och Resursbank krediten har hittills inte höjt kreditbetyget få se efter den 20/11 om lånen hos Svea gör det.

Enligt Svea är det ett År efter man avslutat. Klart negativt men inte i jämförelse i att ha en aktiv kredit / lån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp