Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Det betyg du ser på din kopia är det betyg du hade när upplysningen togs. Det betyg du nu ser är det aktuella betyget dvs efter en ny registrerad fråga .
Stämmer inte, jag har själv råkat ut för något liknande och det betyget som stod på min UC var 76% medans det i den utskickade stod 22,7%. Eftersom jag vid det tillfället ansökte via Lendo så fick jag flera UC-kopior för varje bank och riskprognosen skilde sej väldigt olika, så jag antar att det finns olika UC-frågor som bedömer olika...

Så är det, frågeställaren kanske inte bryr sig om antal förfrågningar/underskott/antal lån etc och får då en annan siffra, själv sett detta vid något tillfälle när jag sökte samlingslån och det stod olika kreditbetyg på samma omfrågekopia beroende på vem som tagit den.

Tror inte en förfrågan från specifika aktörer är sämre än andra, men de kan säkert vara det vid en manuell granskning.

Det betyg du ser på din kopia är det betyg du hade när upplysningen togs. Det betyg du nu ser är det aktuella betyget dvs efter en ny registrerad fråga .
Det stämmer inte riktigt!
Jag har haft stenkoll på mitt kreditbetyg å i alla papper man får av UC efter tex sökt lån hos lendo så har vissa lånegivare mycket lägre riskprocent på mig än vad andra har. Kanske 9/10 har "rätt kreditbetyg" enligt min uc. Men sen har jag sett dom som har en lägre procent. Dom ska ju få på samma uc men så verkar inte fallet vara riktigt har jag märkt!

Min bekanta har hunnit med 3-4 nya uc sen sist, alltjämt oförändrat kreditbetyg.

Borde väl bli månadsuppdatering vilken dag som helst nu

Någon som törs gissa sig på hur mitt betyg kommer ändras?:p
har 0.7 nu, 2 ff, hade 225k blanco och typ 500 i bolån, nu blir det 725 i bolån i stället, antal krediter minskar från 4 till en tror jag, vad kommer jag ha vid uppdateringen?:)

Borde väl bli månadsuppdatering vilken dag som helst nu

Någon som törs gissa sig på hur mitt betyg kommer ändras?:p
har 0.7 nu, 2 ff, hade 225k blanco och typ 500 i bolån, nu blir det 725 i bolån i stället, antal krediter minskar från 4 till en tror jag, vad kommer jag ha vid uppdateringen?:)
0.1

Fast det finns säkert någon algoritm hos UC som flaggar för inbakade blanco i bolån och så får du istället 7.7

0.1

Fast det finns säkert någon algoritm hos UC som flaggar för inbakade blanco i bolån och så får du istället 7.7

Haha, ja en sån finns säkert.. UCresonemanget "ah, minskat blanco med 225k, det klarar inte lasse av nästa måndag också, eftersom blancot är slut, det är dåligt. 25.5"

Jag tror inte 0.1, jag hoppas på kanske 0.4 eller nåt sånt, bolånen räknas också, förutsätter jag?

Bolånen räknas säkert, men jämför man dig med alla som har bolån har du nog bland de lägre. ...och det är ju ett lån med säkerhet (den bästa säkerheten för ett lån). Jag tror inte de som ligger i Utmärkt-gruppen alla saknar bolån, skulle nästan tippa att det är tvärtom.

Damn. trodde det skulle uppdateras nu vid midnatt, har för mig det var natten till 13e förra månaden..

Min bekanta har hunnit med 3-4 nya uc sen sist, alltjämt oförändrat kreditbetyg.

Samma bekanta bekantas kredithysteri verkar nu gått en bit, det ramlade in en sk "blank" förfrågan under eftermiddagen och vips rök kreditbetyget från typ 12.6 till 26

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp