Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Grattis Grattis så härligt att läsa positiva inlägg i den här tråden:):):)

Jag har ett par bekanta jag hjälper att reda ut sin ekonomi, jag har då även tillgång till deras "minuc"
Blev ganska förvånad när jag ser att en av dom jag i alla fall försöker hjälpa sökt en kredit här om dagen. förutsättningarna denne har är en kvarvarande betalningsanmärkning (det började på 22), och det som förvånar mig är att personens kreditbetyg står kvar på ändå ganska hyfsade 4.7, vilket även var betyget innan den nya kreditförfrågningen..

Min bekanta verkar slita för att försämra sina möjligheter när anmärkninge går ut i början av nästa år..
på lite drygt 2 veckor har det tagits 6 UC, varav en som "inte syns".. så 5 riktiga.. kreditbetyget är nere på 12-13 nånstans
Dessutom 6 st från creditsafe.

Så från 22 till 4,7 har nu deras betyg ändrats till 12-13 antar att du inte hjälper dem längre.

Antar att de fått avslag också på sina ansökningar när de nu har anmärkning/ar måste kännas tröstlöst för din del att försökt hjälpa dem och de "återigen" förstör för sig själva.

Lite fel. det var 22 anmärkningar, vad betyget var då vet jag inte, det låg väl 70000 i skuldsaldo ungefär, så jag gissar skitdåligt betyg. Betyget har länge legat runt 25-30, sedan vi började ha koll där...

Jo det är lite tröstlös, det är rätt många timmar jag lagt ner på att reda ut allt det där, skriva fullmakter, åkt dit för att se till att det faktiskt betalats osv osv.. nu skiter jag i hur det går. jag gissar att något blivit beviljat, ett par av sökningarna googlade jag rätt på står det "kan godkänna betalningsanmärkning".. typ cashbuddy eller nåt.. men vederbörande har inte någon större möjlighet att betala tillbaka.. det är nog bara 2-3 månader bort innan anmärkningarna börjar rulla in.

Min bekanta verkar slita för att försämra sina möjligheter när anmärkninge går ut i början av nästa år..
på lite drygt 2 veckor har det tagits 6 UC, varav en som "inte syns".. så 5 riktiga.. kreditbetyget är nere på 12-13 nånstans
Dessutom 6 st från creditsafe.

UC-logiken går vidare. ny förfrågan idag, påverkade inte betyget överhuvudtaget...

ytterligare 2. ändå samma betyg..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp