Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Det kan vara så kasst pga att du har 3 anmärkningar.
Sen är frågan om någon av de 8 förfrågningarna är så kallat "blanka", då bär det iväg.
aha är det såpass.
Ja det är väl bara avvakta och se med tiden då, men skulle blanka menar du skicka iväg betyget mycket? Så om jag har någon blank och den försvinner borde jag se nån ändring då kanske?

aha är det såpass.
Ja det är väl bara avvakta och se med tiden då, men skulle blanka menar du skicka iväg betyget mycket? Så om jag har någon blank och den försvinner borde jag se nån ändring då kanske?

jag har aldrig haft någon sådan, men det är en som skriver här mycket (turnaround tror jag? ) som har bra siffror i övrigt, en enda blank och det innebar ett katastrofalt betyg.

jag har aldrig haft någon sådan, men det är en som skriver här mycket (turnaround tror jag? ) som har bra siffror i övrigt, en enda blank och det innebar ett katastrofalt betyg.
Det stämmer, blanka förfrågningar är rena katastrofen, påverkar mer än något annat.

Det återstår att se.. har fått ett erbjudande nu som löser bort allt... tänkte eventuellt kika med "mittbolån.se" också.

Kirrat nu, var inga problem alls. Löser de blanco jag har kvar, men behåller ett kreditkort.
Eftersom jag inte har några jätteproblem med den månadskostnaden jag har haft så tänkte jag försöka räkna ut hur mycket jag ska amortera på bolånet för att behålla samma månadskostnad, skulle tippa att jag kan amortera kring 4500-5000.

Inte jag, kassekonomi kanske? Hur som helst, blanka är som Lize skriver förödande. Men att ha tre anmärkningar borde ju öka risken för fler inom 12 månader rätt rejält, så förmodligen är det tillräcklig förklaring till det höga kreditbetyget.

Ha ha jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, men nu är mina inkomstuppgifter inrapporterade till UC, och mitt kreditbetyg har förbättrats från 76,6% till 69,8%. Jag har inga betalningsanmärkningar. Min inkomst 2014 minskade 5% jämfört med 2013 och underskottet ökade med 14%!!! Det stärker min teori att det är inte bra att tjäna för mycket pengar när det gäller UC-scoren.

Ha ha jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, men nu är mina inkomstuppgifter inrapporterade till UC, och mitt kreditbetyg har förbättrats från 76,6% till 69,8%. Jag har inga betalningsanmärkningar. Min inkomst 2014 minskade 5% jämfört med 2013 och underskottet ökade med 14%!!! Det stärker min teori att det är inte bra att tjäna för mycket pengar när det gäller UC-scoren.
När jag fick mitt samlingslån hos Svea Skuldfinansiering sjönk min scoring från 17,8 till 1,6 och jag har väldigt låg inkomst då jag har sjukpension.

Fast du hade en förbättring av scoren med typ 7 procentenheter, eller 10%, det är inte alls tokigt.. du har kanske några blanka förfrågningar som strular till det?

Fast du hade en förbättring av scoren med typ 7 procentenheter, eller 10%, det är inte alls tokigt.. du har kanske några blanka förfrågningar som strular till det?
Japp jag har en stycken, samt 6 övriga förfrågningar som snart försvinner. Tyvärr blir aldrig mitt kreditbetyg bättre än 30% även helt utan förfrågningar. Förmodligen beror detta på att jag tjänar nästan 1 Mkr och jämförs med mindre än 1% av svenska befolkningen som förmodligen har mycket mer tillgångar än jag i form av fastigheter och dylikt.

Japp jag har en stycken, samt 6 övriga förfrågningar som snart försvinner. Tyvärr blir aldrig mitt kreditbetyg bättre än 30% även helt utan förfrågningar. Förmodligen beror detta på att jag tjänar nästan 1 Mkr och jämförs med mindre än 1% av svenska befolkningen som förmodligen har mycket mer tillgångar än jag i form av fastigheter och dylikt.

Vet du med dig att du haft 0 förfrågningar o faktiskt vet vilket betyg du har då?
Den uppfattning jag har är att betyget försämras betydligt mer mellan din tex 7e och 8e fråga, än det gör mellan fråga 1 och 2...

Har du våldsamma mängder blanco?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp