Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

I mitt fall nu senast så försvann ett blanco lån på 191K, det höjde betyget. Har även löst mitt sista blanco men det han inte registrera sig denna uppdateringen.

Så vid nästa uppdatering kommer jag att ha 0 blanco, vilket är 1,4 under genomsnittet i min grupp. Då borde väl betyget sjunka något då jag förbättrar mig såpass mot genomsnittet, eller?

Mvh/Miklo

I mitt fall nu senast så försvann ett blanco lån på 191K, det höjde betyget. Har även löst mitt sista blanco men det han inte registrera sig denna uppdateringen.

Så vid nästa uppdatering kommer jag att ha 0 blanco, vilket är 1,4 under genomsnittet i min grupp. Då borde väl betyget sjunka något då jag förbättrar mig såpass mot genomsnittet, eller?

Mvh/Miklo

Tja, om du nu inte hamnar i en annan grupp, tex "Vi som inte har några blancolån"...

Tja, om du nu inte hamnar i en annan grupp, tex "Vi som inte har några blancolån"...

Fy f*n där vill vi inte hamna, där skulle jag vara sämst :(

Det gäller nog att vara lagom bra i dåliga grupper....

Det måste ju gå att få tag på nån som har jobbat eller jobbar där som kan förklara. När man ringer dom så är dom kryptiska som om dom ruvade på stadshemligheter....

Hej mina vänner,
Nu denna glädjefulla morgon när jag loggade in på min UC så hade kredit ´betyget vandrat från 70,8% till 69,3% utan någon förklaring riktigt. Men det är åt rätt håll i alla fall. =)

Ha en trevlig vecka

Mvh/Miklo

Hej mina vänner,
Nu denna glädjefulla morgon när jag loggade in på min UC så hade kredit ´betyget vandrat från 70,8% till 69,3% utan någon förklaring riktigt. Men det är åt rätt håll i alla fall. =)

Ha en trevlig vecka

Mvh/Miklo

Mitt har gått från 52,8% till 51%, utan någon som helst synbar anledning. Det har inte rört sej sedan i höstas, så det känns märkligt, men det är som sagt var åt rätt håll.

Mitt har gått från 52,8% till 51%, utan någon som helst synbar anledning. Det har inte rört sej sedan i höstas, så det känns märkligt, men det är som sagt var åt rätt håll.

Varför så högt?
(Jag har högre och det beror på blank ff)

Varför så högt?
(Jag har högre och det beror på blank ff)

Ja det undrar jag också... har kreditvärdighet mycket hög hos de andra instituten. Jag har tidigare skrivit följande:
"I mitt fall har bara kreditbetyget blivit sämre, fastän förutsättningarna har blivit mycket bättre. Jag har färre ff, lägre underskott, inga kreditkort mm. Min värsta försämring kom med en blank förfrågan, därefter registrerades lönen för 2013 som var höjning med 25% jämfört med året innan, samt att underskottet minskade med 30% och då sjönk mitt betyg ytterligare... så jag tror att vilken grupp man tillhör är bland det viktigaste, tyvärr... "

Jag amorterar av mina skulder med 10 tkr/månad som är synligt i UC. Tyvärr i UC-sammanhang har jag för hög lön, tjänar nästan 1 Mkr/år och blir därför jämförd med människor med extremt god ekonomi och i den jämförelsen är jag nog sämst. Skulle nog få ett bra mycket bättre kreditbetyg om jag tjänade hälften.

Ja det undrar jag också... har kreditvärdighet mycket hög hos de andra instituten. Jag har tidigare skrivit följande:
"I mitt fall har bara kreditbetyget blivit sämre, fastän förutsättningarna har blivit mycket bättre. Jag har färre ff, lägre underskott, inga kreditkort mm. Min värsta försämring kom med en blank förfrågan, därefter registrerades lönen för 2013 som var höjning med 25% jämfört med året innan, samt att underskottet minskade med 30% och då sjönk mitt betyg ytterligare... så jag tror att vilken grupp man tillhör är bland det viktigaste, tyvärr... "

Jag amorterar av mina skulder med 10 tkr/månad som är synligt i UC. Tyvärr i UC-sammanhang har jag för hög lön, tjänar nästan 1 Mkr/år och blir därför jämförd med människor med extremt god ekonomi och i den jämförelsen är jag nog sämst. Skulle nog få ett bra mycket bättre kreditbetyg om jag tjänade hälften.

Sjukt system.

De är sena med uppdateringen även denna månad. Känslan är att UC går på knäna. Vi får väl hoppas på att hela systemet går under.

De är sena med uppdateringen även denna månad. Känslan är att UC går på knäna. Vi får väl hoppas på att hela systemet går under.

Är det den 15:e det skall uppdateras? Har för mig att det på kreditsidan står den 20:e men jag kan mycket väl ha missförstått.

Har det varit den 15:e under en längre tid innan? Har inte följt detta så länge.

Jag hoppas allt imploderar så alla börjar om på noll igen =)

Jag är lite nyfiken på denna uppdatering då mitt sista blanco försvinner, det har varit borta ett tag nu men dom fick inte med det vid den sista uppdateringen.

Men min uppfattning är att skuldläget påverkar ytterst lite, medans en blank kan sabba alltihopa.
När min sista blaco försvinner så har jag löst 250K på två månader och är skuldfri. Hittils så har mitt betyg gått från 70,8% till 69,3%

Spänningen är olidlig

Mvh/Miklo

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp