Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Nja 2014-12-31 uppdateras typiskt den 15/1. dvs uppdateringen där krediter redovisas för 2015-01-31 är den som borde komma i dagarna så det sker inga uppdateringar av krediter den 1:a är min tolkning

Tack för länken, alltid bra.
Ja jag har kollat deras tider, men trots deras en/månad uppdatering av krediter så har inget skett sen 2014-12-31, så dom måste ha missat en månad eller nått?

Mvh/Miklo

Nej, de uppdaterar vanligtvis den 15:e och då med föregående månads siffror. Idag väntade vi oss alltså att den data som samlades in 2015-01-31 skulle ha presenterats. Det är alltså en permanent förskjutning med mellan 15-45 dagar vad gäller krediternas utveckling och skuldsaldon.

Nu är siffrorna uppdaterade för den som är intresserad

följer mitt kreditbetyg nästan varje dag. kul när man ser sina förbättringar. jag delar gärna med mig lite :)
15/9 92,2%
30/11 80,2%
1/12 76,2%
11/1 72,1%
14/1 67,7%
15/1 69,0%
19/1 67,5%
22/1 65,9%
15/2 62,7%
17/2 62,7%

Hej,
Det var intressant att se din siffror kassaekonomi, representerar varje sänkning även en UC händelse?
Tack för att du delade med dig.

Nu ska jag visa mitt aber. Jag var ju väldigt nyfiken på uppdateringen då jag hade stora förändringar.

Så här ser det ut.

I början på dec 2014 - 70.2%
I mitten på dec 2014 försvinner en bet anm. - 70.4%

Igår försvann all blancoskuld ca 300K - 70,8%

Under denna period har min uc varit i övrigt oförändrad.

Jag vet att vi pratat om detta förrut, men hur i he**ete kan det bli värre med 0 i skuld?

Att jag är en större kreditrisk utan lån?
Då kan jag räkna med yttligare en försämring i sommar då inkomsten höjs?

Det är ungefär som att säga att det är större risk för att dö om man inte är död!

Ja ja kämpa på där ute

Mvh
Miklo

Jag skrattar ihjäl mej (not) min scoring ligger kvar på 52,8% (svag) trots att jag amorterat av 12.671 kr sedan föregående månad och en förfrågan till har försvunnit. Har nu 7 st, inga anmärkningar, men en är en blank förfrågan från i juni i fjol... Jag spyr på UC's beräkningsmetoder, de driver folk till att ta onödigt dyra lån och hamna i skuldfälla!

en okvalificerad gissning är att beroende på vem som ställt frågan så kommer den blanka göra att du i juni -när den försvinner- hamna nere på 10-15%

utifrån vad jag läst och tolkat om vad folk har sagt

de blanka är skillnad utifrån i vilket syfte de togs verkar det som

är det inte någon som mailat uc och ifrågasatt varför dom tar hänsyn till uppgifter i kreditbedömningen som _inte_ står med på kreditupplysningen dom lämnar, dom har ju uppenbarligen kvar uppgifter som officellt är gallrade, anmärkningar, krediter, förfrågningar..

Hej,
Det var intressant att se din siffror kassaekonomi, representerar varje sänkning även en UC händelse?

Nej inte varje gång. Men i de flesta fall!
Tror en sänkning blev utan att någon förändring var på uc:n. Men det är klart. för varje dag som går sen senaste uc ff är väll en händelse i sig?

har blivit av med 20 ff på 6 månader. men även tillkommit en som gav mig 20.000 kr till på uc. men det resulterade ändå i sänkt kreditbetyg.

Jag skrattar ihjäl mej (not) min scoring ligger kvar på 52,8% (svag) trots att jag amorterat av 12.671 kr sedan föregående månad och en förfrågan till har försvunnit. Har nu 7 st, inga anmärkningar, men en är en blank förfrågan från i juni i fjol... Jag spyr på UC's beräkningsmetoder, de driver folk till att ta onödigt dyra lån och hamna i skuldfälla!

Jag tror att de mäter förfrågningar i klump, dvs att en nödvändigtvis inte gör någon skillnad. När jag gick från 10 till 9 hände ingenting, däremot från 9 till 8. Kanske jämna tal?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp