Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

MinUC ligger för tillfället nere. Det står som om det vore ett planerat avbrott, men det verkar ändå inte så riktigt. Direktlänken till ens kreditbetyg är helt borta (svarar med fel 404) och förstasidans rubrik är "Internal error".

Vore intressant att få reda på vad det är som egentligen händer, måltavla för en cyberattack kanske?

...eller så är det bara ett planerat driftsuppehåll, som det står ;)

Ja något har ju hänt för de brukar ju alltid uppdatera status på krediter och dylikt den 15:e eller närmaste efterföljande vardag och det har inte skett ännu vad jag kan se

MIn UC fungerar nu iaf

Var precis inne och det funkade utan problem. Var lite orolig efter allt jag läst här om blanka men min egna blanka försvann i fredags och mitt kreditbetyg sjönk från 10,8-1,4... på en enda blank! Har nu bara "vanliga" förfrågningar men väntar nog tills nya deklarationen ändå.. hysteriskt stort underskott just nu (blir mkt bättre för 2014).

Men alltså från nästan 11 till nästan 1 på en enda blank!

Aldrig mer ett betalningsföreläggande... man lär sig verkligen. Hoppas ni blir av mer era med snart!

Ja något har ju hänt för de brukar ju alltid uppdatera status på krediter och dylikt den 15:e eller närmaste efterföljande vardag och det har inte skett ännu vad jag kan se

De var ovanligt sena i januari med, ibland har de ju uppdaterat innan den 15:e. En sak man kan fundera över är att man inte behöver e-leg för att logga på UC's hemsida, ganska lågt säkerhetstänkande! Enda fördelen med låg scoring är att det inte lika intressant att ID-kapa...

Brukar de uppdatera mitt på dagen eller bara vid 00:00 slaget?
Kan man vänta sig en uppdatering idag eller i natt tror ni?

Okej, så som det brukar vara skall det vara uppdaterat nu alltså?
Min har inte rört sig en millimeter.
Man tycker ju att dom borde uppdatera alla samtidigt.

Är det någon mer som inte fått än?

Mvh/Miklo

Okej, så som det brukar vara skall det vara uppdaterat nu alltså?
Min har inte rört sig en millimeter.
Man tycker ju att dom borde uppdatera alla samtidigt.

Är det någon mer som inte fått än?

Mvh/Miklo

min är inte uppdaterad än. ser fortfarande bara för december

Senast ändrad:
min är inte uppdaterad än. ser fortfarande bara för december

Okej då har vi samma.
Helt sjukt att dom inte kan uppdatera då hela Sveriges kreditbetyg ligger i deras händer...nästan iaf.
Sen egentligen, varför så långt mellan låne uppdateringarna? Betalningsanmärkningar går ju in som en blixt tycker jag.

Eller så är jag bara otålig för jag är nyfiken på vad mitt kredit betyg blir utan lån =)

Jaja vi håller tummarna

Miklo

Det finns en lista över deras källor och när de rapporterar in. Krediter och lån är en gång/månad anmärkningar är 5 gånger/vecka prövade krediter är kontinuerligt här har ni samtliga intervaller för uppdateringar https://www.minuc.se/minUC/fragor--svar/ucs-kallor.html

Tack för länken, alltid bra.
Ja jag har kollat deras tider, men trots deras en/månad uppdatering av krediter så har inget skett sen 2014-12-31, så dom måste ha missat en månad eller nått?

Mvh/Miklo

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp