Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Jag håller också på att vänta ut ff hade 24 st och nu har jag 14 st. ska vänta till augusti då har jag 3 kvar. Det blir första gången på länge jag är nere på detta. Ändras betyg mycket då?

Jag håller också på att vänta ut ff hade 24 st och nu har jag 14 st. ska vänta till augusti då har jag 3 kvar. Det blir första gången på länge jag är nere på detta. Ändras betyg mycket då?
Vad jag läst här så ska betyget ändras märkbart under 4 och om man betalar ner eventuella krediter.

Klarna verkar snäppat upp sin riskhantering. Sambon fick full uc där för någon vecka sedan, till och med uppgifter om csn ville klarna ha nu som det ser ut på kopian.

Klarna verkar snäppat upp sin riskhantering. Sambon fick full uc där för någon vecka sedan, till och med uppgifter om csn ville klarna ha nu som det ser ut på kopian.
Ja, tidigare i år, när mitt Klarna-kort gick varmt och jag utnyttjade mellan 10-20k på krediten varje månad så hade jag hela tiden ”hög” köpgräns. I juli, när jag hade möjlighet att sluta köpa på månadsfaktura men tog ett delbetalningsköp på lite drygt 15k, dök köpgränsen till ”låg”. Nu har jag även nollat delbetalningen och har inte utnyttjat en krona hos dom sen en tid tillbaka och köpgränsen har landat på ”mellan”. Lika bra det, har klippt Klarna-kortet och har inga planer på att bli skyldig dom pengar igen..

Så nöjd med mig själv hittills. För ca 2 år sedan hade jag 60 i uc betyg. Idag har jag 3,7. Och om ca en månad försvinner min sista betalningsanmärkning, känns underbart.

Antar att betyget lär bli betydligt bättre då? Kanske 1-2?

Så nöjd med mig själv hittills. För ca 2 år sedan hade jag 60 i uc betyg. Idag har jag 3,7. Och om ca en månad försvinner min sista betalningsanmärkning, känns underbart.

Antar att betyget lär bli betydligt bättre då? Kanske 1-2?
Grymt jobbat! Håll nere förväntningarna på omedelbart bra betyg lite bara, sett många som hamnat i en ny ”grupp” när anmärkning gått ut och där är din risk typ större jämfört med folk med samma förutsättningar så uc betyget blir sämre :/

Grymt jobbat! Håll nere förväntningarna på omedelbart bra betyg lite bara, sett många som hamnat i en ny ”grupp” när anmärkning gått ut och där är din risk typ större jämfört med folk med samma förutsättningar så uc betyget blir sämre :/

Tack! Seriöst? Vad sjukt. Du har blivit straffad i 3 år, sedan när du gjort rätt för dig och är fri är du fortsatt straffad? Hur länge då?

Tack! Seriöst? Vad sjukt. Du har blivit straffad i 3 år, sedan när du gjort rätt för dig och är fri är du fortsatt straffad? Hur länge då?
Jag vet det är fan galet. Risk är risk, den kan ju inte vara relativ. Som i skolan, när du hamnar i en bättre grupp är det helt plötsligt svårare att få MVG för att alla är bättre där. Tycker mig ändå minnas att det är övergående så man klättrar upp i betyg men läst många som inte fått det där hoppet som man förväntat sig. Väldigt tråkigt. 3 år är orimlig strafftid till att börja med.

Jag vet det är fan galet. Risk är risk, den kan ju inte vara relativ. Som i skolan, när du hamnar i en bättre grupp är det helt plötsligt svårare att få MVG för att alla är bättre där. Tycker mig ändå minnas att det är övergående så man klättrar upp i betyg men läst många som inte fått det där hoppet som man förväntat sig. Väldigt tråkigt. 3 år är orimlig strafftid till att börja med.
Ja det är helt sinnesjukt. Sätter man 3 år så ska det vara 3 år. Hoppas bara det handlar om nån vecka då. Har man tjänat sitt straff ska man inte straffas mer. Tycker svenska modellen liknar mer och mer kinas diktatur, där dom betygsätter invånare.

Ja det är helt sinnesjukt. Sätter man 3 år så ska det vara 3 år. Hoppas bara det handlar om nån vecka då. Har man tjänat sitt straff ska man inte straffas mer. Tycker svenska modellen liknar mer och mer kinas diktatur, där dom betygsätter invånare.
Det är inte bara sinnesjukt, men omänskligt också. Vilka äckliga hemska människor som kom upp med sånt hemsk straff. Första gången 1 år kan vara okej men att straffa folk för tre psykisk ohälsa år är galet. Många stannar där mer än tre år. Jag tex. Visste knappt om utslag mm. Från 2012 hamnade jag i black list pga en jävla dum kundservice på Försäkringskassan som gav fel info. Lång historia, skuld efter skuld, kämpade för att betala men hamnat igen där, nya betalningsanmärkningar, börjat från nollan igen, separation pga det, var yngre, 10 år levde jag med betalningsanmärkningar. Missade allt gott i livet. Har sett mina vänner skaffa nya, gifta sig, ta bolån och jag fast i en dyr hyreslägenhet. Systemet i det här landet är sjukt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp