- Meddelanden
- 103
- Mottagna reaktioner
- 73
- Poäng
- 217
Det är inte bara sinnesjukt, men omänskligt också. Vilka äckliga hemska människor som kom upp med sånt hemsk straff. Första gången 1 år kan vara okej men att straffa folk för tre psykisk ohälsa år är galet. Många stannar där mer än tre år. Jag tex. Visste knappt om utslag mm. Från 2012 hamnade jag i black list pga en jävla dum kundservice på Försäkringskassan som gav fel info. Lång historia, skuld efter skuld, kämpade för att betala men hamnat igen där, nya betalningsanmärkningar, börjat från nollan igen, separation pga det, var yngre, 10 år levde jag med betalningsanmärkningar. Missade allt gott i livet. Har sett mina vänner skaffa nya, gifta sig, ta bolån och jag fast i en dyr hyreslägenhet. Systemet i det här landet är sjukt
Jag vet såklart att UC bara bygger på statistik och att det inte är någon människa som sitter och sätter klassificeringen. Det är säkert så att den som råkat ramla dit och sen tagit sig tillbaka har en något högre risk att återfalla med betalningsproblem osv även flera år senare. Men känns ändå fel någonstans att det ska drabba den påverkade under så lång tid med sämre räntor och svårighet att ta lån.