Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Det är inte bara sinnesjukt, men omänskligt också. Vilka äckliga hemska människor som kom upp med sånt hemsk straff. Första gången 1 år kan vara okej men att straffa folk för tre psykisk ohälsa år är galet. Många stannar där mer än tre år. Jag tex. Visste knappt om utslag mm. Från 2012 hamnade jag i black list pga en jävla dum kundservice på Försäkringskassan som gav fel info. Lång historia, skuld efter skuld, kämpade för att betala men hamnat igen där, nya betalningsanmärkningar, börjat från nollan igen, separation pga det, var yngre, 10 år levde jag med betalningsanmärkningar. Missade allt gott i livet. Har sett mina vänner skaffa nya, gifta sig, ta bolån och jag fast i en dyr hyreslägenhet. Systemet i det här landet är sjukt

Jag vet såklart att UC bara bygger på statistik och att det inte är någon människa som sitter och sätter klassificeringen. Det är säkert så att den som råkat ramla dit och sen tagit sig tillbaka har en något högre risk att återfalla med betalningsproblem osv även flera år senare. Men känns ändå fel någonstans att det ska drabba den påverkade under så lång tid med sämre räntor och svårighet att ta lån.

UC betyget har väl inget med straff att göra. Det är ett sätt för de som lånar ut pengar att bedöma risken att du inte betalar tillbaka. Har man fått en betalningsanmärkning har man ju bevisat att betyget i det fallet var för givmilt och missvisande. Att se det som ett straff tycker jag är att dra på sig offerkoftan.

UC betyget har väl inget med straff att göra. Det är ett sätt för de som lånar ut pengar att bedöma risken att du inte betalar tillbaka. Har man fått en betalningsanmärkning har man ju bevisat att betyget i det fallet var för givmilt och missvisande. Att se det som ett straff tycker jag är att dra på sig offerkoftan.
Vi snackar om längden av betalningsanmärkningar, speciellt från den 1:a gg inte UC betyget mm, det vet alla om

Hej, får ni också meddelandet på UCs hemsida "Inloggningen har avbrutits"? Händer då och då. irriterande.

Exakt, håller med. Sedan gör man om och då fungerar det ändå.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp