Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

det är totalen som spelar roll, en på noll och en maxad eller båda på 50% ger samma sak.
så länge som du inte har en kredit som ör övertrasserad

Det jag tänker på men undrar om kanske en på t.ex 100% alarmar något. Oklart om de gör skillnad men vi får se. Inga övertrasserade.

Det jag tänker på men undrar om kanske en på t.ex 100% alarmar något. Oklart om de gör skillnad men vi får se. Inga övertrasserade.
men det är bara det totala nyttjandet som syns på kreditupplysningen

Jag har betalat in hälften ca 30’ av 65’beviljat på min kredit hos marginalen bank kort. Om jag tar ut dessa 30’ runt den 7:e nov kommer UC ändå att uppdateras med att det ser ut som ca hälften utnyttjat och således ge mig ett bättre betyg?

Hade 0,7 innan och nu senaste uppdateringen när krediten hade utnyttjats fullt så steg mitt betyg till 4,6.

Jag har betalat in hälften ca 30’ av 65’beviljat på min kredit hos marginalen bank kort. Om jag tar ut dessa 30’ runt den 7:e nov kommer UC ändå att uppdateras med att det ser ut som ca hälften utnyttjat och således ge mig ett bättre betyg?

Hade 0,7 innan och nu senaste uppdateringen när krediten hade utnyttjats fullt så steg mitt betyg till Dec

Hade 0,7 innan och nu senaste uppdateringen när krediten hade utnyttjats fullt så steg mitt betyg till 4,6.
December uppdatering kommer de synans att du maxat igen. Nov uppdaterring visa att du betalat de 30k

tack för svar! Tror du att mitt betyg kommer förändras nu i november? Behöver söka ett samlingslån..

tack för svar! Tror du att mitt betyg kommer förändras nu i november? Behöver söka ett samlingslån..
Jag tror det, jag har samma situation jag betalat upp till 90k av 100k och jag har 2.1 i uc score och vill samla lån och hoppas att jag hamna under 1% för din del runt 2-3%hoppas på det

Jag tror det, jag har samma situation jag betalat upp till 90k av 100k och jag har 2.1 i uc score och vill samla lån och hoppas att jag hamna under 1% för din del runt 2-3%hoppas på det
Ok! Håller tummarna för oss båda!
vad har du för förutsättningar i övrigt?

Mitt borde ju rasa ner lite tycker jag, en förfrågan försvinner dessutom och jag har bara en kredit synlig utöver två blancolån.

Ok! Håller tummarna för oss båda!
vad har du för förutsättningar i övrigt?

Mitt borde ju rasa ner lite tycker jag, en förfrågan försvinner dessutom och jag har bara en kredit synlig utöver två blancolån.
400k inkomst
5 förfrågning 2 st borta mitten av nov
390k. Balnco delar på två långivare
2 kreditkort 10k utnyttjad av 180k synas på uc
Eurocard syns inte i Uc. Den har jag missat
Uc score 2.1%

Senast ändrad:
Gick från 12,9 till 9,3 idag när en ff försvann, andra gånger hände precis ingenting! Börjar se ljuset i tunneln nu efter å ha legat på 30,2 i februari. :D
Har gjort samma resa som du från aug 2021 gått från 40 i UC till idag 3 och under en period hände inte mycket när UC försvann eller blev 6 mån. Bra kämpat.
Jag känner att snart hoppas jag komma ner till under 1. Lycka till önskar jag dig

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp