Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Funkar att logga in etc för mig och mina lån är nu uppdaterade till 31/8. Kreditbetyget oförändrat men kanske händer något 20/9 när jag går från 3 ff till 2.

Hej,

Följt denna tråden länge nu och fått en hel del hjälp/inspiration, så tänkte skriva hur jag gick ifrån 13.5 till 2.5 i riskprognos vid senaste uppdateringen...

Vad som ändrades -->

Uppdaterad Inkomst (äntligen)
2020: 453 000
2021: 1 080 000

Krediter
Beviljat Juni - 45 000
Utnyttjat Juni - 40 000
Beviljat Augusti - 60 000
Utnyttjat Augusti - 10 000

Blanco
Utnyttjat Juni - 240 000
Utnyttjat Augusti - 360 000

UC Score:
490 -> 583
9 FF -> 2 nya augusti i år -> 2 löper ut November i år -> 1 löper ut dec

Min UC score har legat på 13.5 ungefär det senaste halvåret, FF som löpt ut under tiden har gjort marginell skillnad. Givet att jag haft flertal olika krediter, många som inte synts på UC har min månadskostnad för alla dessa var väldigt hög. Jag gick länge och försökte vänta ut mina FF i hopp om att min UC score skulle sjunka, vilket den inte gjorde. Samtidigt hade jag hopp om att min ökade inkomst skulle sänka min UC score dramatiskt men den uppdatering kom ju aldrig (förens nu)...jag beslutade mig för att testa ett samlingslån ändå på mina krediter - ferratum, klarna, thorn... fick napp hos Bank Norweigan till en extrem ränta på nästan 20% men detta var bättre än räntan hos alla krediterna ändå så jag tog det, ihop om att snygga till min score... Ansökte även i samma veva om ett kreditkort som jag fick beviljat - därav att mina FF ökade med 2st i augusti.

Att samla krediterna i kombination med min ökade inkomst har gett avsevärd skillnad på min risk och UC Score nu -> nästa steg är nu att söka om ett nytt lån för att sänka räntan på mitt samlingslån hos BN. Nu har jag högre förhoppningar om bättre erbjudanden

Hoppas detta är hjälpsamt eller intressant för er andra.

Hej,

Följt denna tråden länge nu och fått en hel del hjälp/inspiration, så tänkte skriva hur jag gick ifrån 13.5 till 2.5 i riskprognos vid senaste uppdateringen...

Vad som ändrades -->

Uppdaterad Inkomst (äntligen)
2020: 453 000
2021: 1 080 000

Krediter
Beviljat Juni - 45 000
Utnyttjat Juni - 40 000
Beviljat Augusti - 60 000
Utnyttjat Augusti - 10 000

Blanco
Utnyttjat Juni - 240 000
Utnyttjat Augusti - 360 000

UC Score:
490 -> 583
9 FF -> 2 nya augusti i år -> 2 löper ut November i år -> 1 löper ut dec

Min UC score har legat på 13.5 ungefär det senaste halvåret, FF som löpt ut under tiden har gjort marginell skillnad. Givet att jag haft flertal olika krediter, många som inte synts på UC har min månadskostnad för alla dessa var väldigt hög. Jag gick länge och försökte vänta ut mina FF i hopp om att min UC score skulle sjunka, vilket den inte gjorde. Samtidigt hade jag hopp om att min ökade inkomst skulle sänka min UC score dramatiskt men den uppdatering kom ju aldrig (förens nu)...jag beslutade mig för att testa ett samlingslån ändå på mina krediter - ferratum, klarna, thorn... fick napp hos Bank Norweigan till en extrem ränta på nästan 20% men detta var bättre än räntan hos alla krediterna ändå så jag tog det, ihop om att snygga till min score... Ansökte även i samma veva om ett kreditkort som jag fick beviljat - därav att mina FF ökade med 2st i augusti.

Att samla krediterna i kombination med min ökade inkomst har gett avsevärd skillnad på min risk och UC Score nu -> nästa steg är nu att söka om ett nytt lån för att sänka räntan på mitt samlingslån hos BN. Nu har jag högre förhoppningar om bättre erbjudanden

Hoppas detta är hjälpsamt eller intressant för er andra.
Ingen dålig inkomstökning :)

Jag har väntat med spänning på månadens uppdatering vad det gäller kreditscore och riskprognos, trots uppdaterade lån/krediter så har min score inte förändrats någonting. Kan det dröja ytterligare några dagar tro?

Följande förändringar har skett nu (jämfört med förra månaden, augusti):
Totalt 172000 kr tidigare utnyttjad kredit är betalt, 10 utav 13 kreditkort är betalda och avslutade som ett resultat av detta.
En avbetalningskredit på 27000kr är betald och avslutad.
1 blancolån på 13000kr är betalt och avslutat.
1 blancolån på 120000kr är betalt, dock kvarstår 140kr (upplupen ränta) vilket gör att den inte är avslutad...

I övrigt är inga befintliga kvarstående skulder ökade utan snarare minskade pga vanlig månatlig amortering.

Hur kan min UC-score (495) och riskprognos (12.9%) vara oförändrad??

De krediterna du hade var positiva för ditt betyg, att du valt att avsluta dessa gör att du har mindre reserver att ta av i kristider.
Det bästa hade varit att betala av dessa men inte avsluta. Men ändå bör det ju rört sig något.
Är dina blanco avbetalade innan sista aug?

Råkade slumpvis gå in på ”min kreditupplysning” på uc och fick fram ett dokument vad andra kan se. Vet någon vad detta dokument betyder? Står alla ff som jag nånsin sökt plus alla tidigare kreditgivare och avslutade krediter. Ser dem exakt de här dokumentet vid en låneansökan?! Då är jag totalt körd. Har förövrigt 2,7 i betyg hos UC med 4 ff.
Det bara 4 förfrågningar som kommer och synas för alla lånegivare,De 32 förfrågningar det bara du som se dem. Inte redovisa som det står

Det bara 4 förfrågningar som kommer och synas för alla lånegivare,De 32 förfrågningar det bara du som se dem. Inte redovisa som det står
Okej, bra! Blev lite rädd där ett tag. Men vet du om avslutade krediter visas för bankerna? Finns ett fält där de står med mina avslutade krediter.

Okej, bra! Blev lite rädd där ett tag. Men vet du om avslutade krediter visas för bankerna? Finns ett fält där de står med mina avslutade krediter.
Det när du söker via förmodligen de skicka kopior till alla långivera men det registrera bara en. Avslutat kredit du ser själv på upplysning tror i 12 månader .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp