Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Är det någon som kan förklara följande, för jag känner att jag saknar kunskap/ förståelse kring detta hos UC.

Om jag nu tittar på minuc.se så är det uppdaterat på hur det såg ut per 31/7. Dvs. Handpenningslånet på 600.000 är borta men nu syns istället brygglånet på 1.800.000 kr istället

Men det jag inte förstår eller hänger med på är på min upplysning. Där är det fortsatt siffror per 30/6 som är de senaste. Jag noterar också (inte reflekterat över det tidigare) att det på upplysningen enbart verkar uppdateras varannan månad dvs 30/6, 30/4 , 28/2 etc.

Är det alltså så att det på upplysningen kommer uppdateras först per 30/8 (vilket iofs är till min fördel).

Nu vid uppdatering efter ett samlingslån den 15 juli, så gick mitt score ner till 1,0% och en ff går ut i slutet av månaden då bör betyget hamna under 1 dvs mycket bra är det lönt o skicka en ny ansökan på lendo då för att samla resterande? Eller bör man vänta längre

Är det någon som kan förklara följande, för jag känner att jag saknar kunskap/ förståelse kring detta hos UC.

Om jag nu tittar på minuc.se så är det uppdaterat på hur det såg ut per 31/7. Dvs. Handpenningslånet på 600.000 är borta men nu syns istället brygglånet på 1.800.000 kr istället

Men det jag inte förstår eller hänger med på är på min upplysning. Där är det fortsatt siffror per 30/6 som är de senaste. Jag noterar också (inte reflekterat över det tidigare) att det på upplysningen enbart verkar uppdateras varannan månad dvs 30/6, 30/4 , 28/2 etc.

Är det alltså så att det på upplysningen kommer uppdateras först per 30/8 (vilket iofs är till min fördel).
Hej

Det skall uppdatera varje månad, men visar däremot i 2 månaders intervaller, jag såg även på min nu att dem inte "hunnit" uppdatera med Juli-siffrorna

Senast ändrad:
Hej

Det skall uppdatera varje månad, men visar däremot i 2 månaders intervaller, jag såg även på min nu att dem inte "hunnit" uppdatera med Jul-siffrorna
Tack för informationen,

Så på upplysningen kommer det inte att presenteras siffror för 31/7 utan först för 31/8?

Eller missförstod jag dig?

Tack för informationen,

Så på upplysningen kommer det inte att presenteras siffror för 31/7 utan först för 31/8?

Eller missförstod jag dig?
Det kommer stå för 31/7 , så då blir intervallerna istället 2022-07 2022-05 osv. istället för som nu, 2022-06 2022-04 osv. jag tror bara inte dem har hunnit. Är 99% säker på att så är fallet

0.7%, 2 ff (går ut i okt) och ytterligare en mindre kreditgivare - nu blir det en ansökan! Landat i att köra Advisa, de har Nordea vilket Lendo inte har. Sen om 3-6 månader blir det till att försöka med Nordea direkt, då med bara 1 ff. Wish me luck!

Min UC uppdaterades igår under dagen. Dock inte med nya inkomsten. Verkar ju bli med nästa uppdatering i sånt fall. Men riktigt sent..! Ett år nästan för att få in den nya inkomsten..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp