Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Idag uppdaterades min. Blir lite ledsen. Min årsinkomst har ökat med 200k och mitt kreditbetyg gick från 0.4 till 1.0
Märkligt men såhär står det på UC "Om den statistiska datan som delvis styr UC Riskprognos visar att risken för att få en betalningsanmärkning inom 12 månader ökar i samband med en ökad inkomst, skulle detta kunna komma att speglas i din UC Riskprognos under en tid till följd av de nya taxeringsuppgifterna."

Hej! Tog en kredit koll på mig själv nu, har hela 1.2 miljon i Blanco, 120k i underskott och 4 förfrågningar men hade 0.5 i score? Inga krediter eller dylikt enbart blanco. Varav 200.000 betalades av igår. Kan detta stämma? Samt kan detta ställa till om jag vill söka lägenhet?

Hej! Tog en kredit koll på mig själv nu, har hela 1.2 miljon i Blanco, 120k i underskott och 4 förfrågningar men hade 0.5 i score? Inga krediter eller dylikt enbart blanco. Varav 200.000 betalades av igår. Kan detta stämma? Samt kan detta ställa till om jag vill söka lägenhet?

Äger idag min villa men den säljs för att lätta skuldbördan nu.

Suck..
6726EDA9-1201-49A9-BBB5-F8A60D8F367F.png

Du tillhör numera en ny grupp
Hur är gränserna på dessa grupper och är de alltid så?
Kommer också ha ökad inkomst vid uppdatering i september och redan ganska dålig score . Har förhoppning på samlingslån men får ja sämre betyg så dog det hoppet :/

Nu har jag nog gjort bort mig igen. Blev så glad när betyget hoppade från 29% ner till 7,9% så jag gjorde en ansökan på Lendo för att försöka samla lite. Insåg sen att 7,9 är rätt dåligt och och än har jag inte fått några erbjudanden. Nu efter ansökan ligger det på 10,4%.

Nu har jag nog gjort bort mig igen. Blev så glad när betyget hoppade från 29% ner till 7,9% så jag gjorde en ansökan på Lendo för att försöka samla lite. Insåg sen att 7,9 är rätt dåligt och och än har jag inte fått några erbjudanden. Nu efter ansökan ligger det på 10,4%.
Har du ansökt på lendo idag så är ju hoppet inte ute eftersom de är söndag :)

Lite dum fråga kanske. Min skuldsanering/anmärkning visas i upplysningen till 9/9-2022. Åker den bort direkt när klockan slår 00:00 eller kommer anmärkningen vara kvar hela 9:e också?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp