Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

1.4%!!! 5ff och försvinner 2 till 16e och 17e! Hoppas verkligen hamna under 0.9 så det blir mycket bra :) vad tror ni? Sjönk 0.4% nu och av dom andra har de sjunkit 0.5-0.6%. Väldigt glad iaf att äntligen kunna samla!
Bra jobbat Dunder och hoppas du kommer ner i betyg
Vad har du för skulder synliga på UC? Nyfiken hur mycket förfrågningarna gör eftersom du nu har så låg score.

Jag köpte en upplysning på mig själv och har ett par frågor. Står inte uc riskprognos på den? Vad betyder att ”frågor har registrerats hos UC utan att frågorna redovisas i upplysningen”?

Jag köpte en upplysning på mig själv och har ett par frågor. Står inte uc riskprognos på den? Vad betyder att ”frågor har registrerats hos UC utan att frågorna redovisas i upplysningen”?
Risk syns ju utan att du behöver köpa en egen upplysning. Denna kan du skicka till långivare om du vill förhandla räntan. Bankerna går ju ofta inte på riskprognoser från uc men använder uppgifter från uc till att göra en egen bedömning. Därav skiljer det sig.
Det finns ju förfrågningar som inte påverkar betyget en sk mini/mikro UC. Tror det är sån de refererar till.

Det verkar inte vara någon rim och reson i riskprognosen. Jag hade 14% i juni, och har 29,2% nu. Jag gjorde, och jag tror det var det som sänkte mig. Men alla jag frågat sade att så få förfrågningar inte gjorde så mycket. Kanske är det något jag inte ser eftersom jag avbröt mitt abonnemang på kreditkoll, så nu kan jag inte se de underliggande faktorerna. Bortsett från ff är det inte någon skillnad mellan mig i juni och mig nu.

1 uc försvann igår. Betyget fortfarande oförändrat ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp