Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Hej,

När du ligger på så högt som 76 % har du betalningsanmärkningar då? Eller kan man få så högt även utan?

Jag har ingen betalningsanmärkning.
men har fått blankförfrågan från sveainkasso som sänkte mig regält!
Har legat på 92% också men aldrig haft någon anmärkning i hela mitt liv.

Så svar på din fråga är att det går ändå ^^

jag har inte heller haft någon betalningsanmärkning och min skulder är inte så stora i jämförelse med min inkomst så känns sjukt att ändå ligga så högt.

Hur räknas procenten ut egentligen?

Hej Kasselekonomi!

Då förstå jag lite bättre men jag har alltid undrat var blank förfrågan är? Är det om man inte sköter betalningen till Svea så gör dom en blank förfrågan eller vad? Men det är ju sjukt jag har en anmärkning gå i för sig bort i April men jag har 4,9 hur kan dom sätta typ 100% efter en blank är ju sinnes.

Men när försvinner din blanka då , efter det lär väl din UC ser bra ut:)

Hej Kasselekonomi!

Då förstå jag lite bättre men jag har alltid undrat var blank förfrågan är? Är det om man inte sköter betalningen till Svea så gör dom en blank förfrågan eller vad? Men det är ju sjukt jag har en anmärkning gå i för sig bort i April men jag har 4,9 hur kan dom sätta typ 100% efter en blank är ju sinnes.

Men när försvinner din blanka då , efter det lär väl din UC ser bra ut:)

Svea gjorde en blank dagen innan de skickar till kronofogden. (Tror jag)
Men när jag såg den på min uc ringde jag de direkt och betalade samma dag.
Försvinner i August 2015. Ska bli intressant att se vad jag egentligen har i kreditbetyg :)

Hej! Någon som vet när "min kreditupplysning" uppdateras?
Har betalat massor av lån och krediter (allt blev betald 20/11-2014), men ingenting har ändrats när jag loggar in på MinUC.

Tacksam för svar

Jag har över 600000:- i blancolån på min Uc (egentligen bara 400000:- har inte hunnit uppdaterats än)
Har 85000:- underskott.

Betyg? Bra 1,3%. Skumt. Får se vad som händer när skulden minskar med 200000:-...

Jag har över 600000:- i blancolån på min Uc (egentligen bara 400000:- har inte hunnit uppdaterats än)
Har 85000:- underskott.

Betyg? Bra 1,3%. Skumt. Får se vad som händer när skulden minskar med 200000:-...

Ja! Jag har 0 taxerade inkomst i Sverige senaste 10 åren för att jag jobbar i DK och har en underskott på 55k, men har också betyg Bra!! Jätte konstigt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp