Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Jag har 5,4 % i betygsskala och hade 5 UC men en försvann i Måndags så nu har jag 4 men det står fortfarand 5,4 % ? Borde det inte sjunka? Sen till saken jag har en anmärkning som gå väck i Mars 2015 är det kanske det som gör att det inte sjunker?

Tror inte 4 eller 5 gör så stor skillnad faktiskt. De mäter på nivåer där också, tex 1-3, 4-6 och 7-10.

gick från 80,7% till 76,2% natten till idag

varför vet jag inte. ingen förändring skedde på upplysningen.

Senast ändrad:
Hej,

När du ligger på så högt som 76 % har du betalningsanmärkningar då? Eller kan man få så högt även utan?

Jag har fått för mig att UC uppdateras både i början av månaden och i mitten utöver när något specifikt händer så som att en anmärkning eller upplysning försvinner. Mitt uppdaterades också den första till den bättre och blev ytterligare lite bättre idag då en upplysning försvann. Totalt har jag gått från 23 till 12.4 på typ 5 dagar och detta har skett i tre steg

Hej! Jag gick från 35% till 84% tack vare en förfrågan från Svea inkasso. Hur svårt är det att sänka sig igen? Ingen skillnad på en månad trots att 3 frågor försvunnit samt ett litet blancolån borta.

Hej! Jag gick från 35% till 84% tack vare en förfrågan från Svea inkasso. Hur svårt är det att sänka sig igen? Ingen skillnad på en månad trots att 3 frågor försvunnit samt ett litet blancolån borta.

Tyvärr är en blank förfrågan helt förödande. Du får nog vänta ut den tills den försvinner, för även om betyget kanske förbättras mot slutet av året kommer kreditgivare att dra öronen åt sig direkt. :(

Den blanka förfrågan försvinner först om ett år, innan dess så sänker du dej inte nämnvärt. Jag har liknande och det hjälper inte att man betalar av sina synliga skulder och får färre kreditgivare. Sjukt system!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp