Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Någon mer som inte kan se sina förfrågningar på kreditkollen?

Någon mer som inte kan se sina förfrågningar på kreditkollen?
Nope, dom verkar ha någon störning.

Namnlös.png

Igår försvann 5 av 6 betalningsanmärkningar, mitt betyg sjönk från 5,4 till 4,1. Känns lite? Eller kan det åka ner mer sedan?

Mitt utgångsläge ser ut så här nu,
UC betyg 4,1
3ff
Inkomst 345k
Underskott 5k
Lån 97k
Skuld senaste hos kfm på 4000kr, 8 mån sedan, slarvigt av mig
Betalningsanmärkning 1st som är 2,5 år gammal.

Dom två lånen jag har verkar stå som kredit på upplysningen. Tror ni ifall jag betalar bort denna skuld på 97k att mitt kreditbetyg sjunker mer? Eller är det marginellt?

Borde jag inte kunna ha bättre betyg? Vad tror ni om samlingslån? Dom 97k jag har är på två olika lån, ett med 20% ränta och ena 12%. Tror ni det är någon idé att söka? Tänker att samla typ till ett och få ner räntan? Eller borde jag vänta att söka?

Är det enklare att få lån om jag väljer att samla de 97k jag har i ansökan, än att bara ta ett lån på 97k?

Borde inte mitt betyg gått ner mer? Eller kan det dröja nån dag till?

Senast ändrad:
4.1% i UC-betyg med betalningsanmärkning även om den är 1 är faktiskt ganska bra.
Okej så jag borde inte förvänta mig något lägre inom kommande dagar veckor? Vad tror du om chans till eventuellt samlingslån för mina 97k och 100k utöver? Så ca 200k.

Är det någon idé? Behöver inte va ett toppenlån, men gärna runt 8-10% ränta så är det bättre än det jag har nu iallafall!

Okej så jag borde inte förvänta mig något lägre inom kommande dagar veckor? Vad tror du om chans till eventuellt samlingslån för mina 97k och 100k utöver? Så ca 200k.

Är det någon idé? Behöver inte va ett toppenlån, men gärna runt 8-10% ränta så är det bättre än det jag har nu iallafall!
När går din sista anmärkning och nuvarande 3 ff ut? Om det är närmare ett år så har du inget att förlora på att söka samlingslån, går det inte igenom nu så behöver du ändå vänta ut din anmärkning och att då ha en ff bör inte vara ett problem.

När går din sista anmärkning och nuvarande 3 ff ut? Om det är närmare ett år så har du inget att förlora på att söka samlingslån, går det inte igenom nu så behöver du ändå vänta ut din anmärkning och att då ha en ff bör inte vara ett problem.
Sista anmärkningen går ut om 5 månader, och 2ff går ut om 6 månader.

4.1% i UC-betyg med betalningsanmärkning även om den är 1 är faktiskt ganska bra.
Du tror inte betyget kommer ändras senare heller? Mitt betyg sjönk från 5,4 till 4,1 dagen efter, kanske behöver gå nån dag till? Eller det kanske inte funkar så.

Är det något annat som kan komma att få mitt betyg att gå ner snart? Tex blir 1ff över 6mån gammal i juni. Kanske är nästa gång det sjunker lite?

Jag har thorn och cashbuddy just nu, är det krediter? Registreras som det på uc tror jag? Om jag får ner den från 97k till 67k kan det påverka betyget? Har nämligen 20k buffert liggandes.

Kan fortfarande inte se mina förfrågningar på min uc, kreditkollen. Bra grejor de där :facejoy:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp