Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Spännande, sökte på kreditbetyget 5.12 i upplysningarna från bankerna visar prognosen 18% fick tvärnej.

Vad menar du? Hade du 5.12 betyg på minuc, och 18% i riskprognos?
UC visade en risk på 5,12% före han sökte, men när han sedan fick kopiorna på kreditupplysningarna så var risken istället 18%

Detta för att bankerna ofta har en annan mall för att räkna på kreditrisken än den som UC har som standard

UC visade en risk på 5,12% före han sökte, men när han sedan fick kopiorna på kreditupplysningarna så var risken istället 18%

Detta för att bankerna ofta har en annan mall för att räkna på kreditrisken än den som UC har som standard
Min senaste uc upplysningskopia står det riskprognos 3.45%
Men när jag loggar in på minuc.se står det 6.85(mindre bra)

så vad är korrekt ?

Min senaste uc upplysningskopia står det riskprognos 3.45%
Men när jag loggar in på minuc.se står det 6.85(mindre bra)

så vad är korrekt ?
ditt betyg försämras ju efter att du har sökt något. 6.85 är din aktuella risk enligt UC standard mall

ditt betyg försämras ju efter att du har sökt något. 6.85 är din aktuella risk enligt UC standard mall
Upplysningen e bara en vecka gammal och är en mikro upplysning som klarna gjort och sagt att den inte påverkar ens uc

Upplysningen e bara en vecka gammal och är en mikro upplysning som klarna gjort och sagt att den inte påverkar ens uc
ok, i så fall har du 3,45% efter dom parametrar som Klarna utgår efter och 6,85% enligt hur UC räknar.

om du har kvar upplysningskopior från när du har sökt hos en låneförmedlare då kan du se att risken kommer skilja mellan dom olika kopiorna till samma ansökan

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp