Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Uppdateras det olika för alla eller görs det samtidigt?. För min har inte ändrats och jag väntade mig en rejäl ändring.

Krediter uppdaterade men verkar inte som att mitt betyg är ändrat då det borde bli betydligt sämre pga mer utnyttjad krediter.

Hade förövrigt en ansökan om höjning hos Cashbuddy påbörjad sedan tidigare och när jag loggade in för att kolla fakturan denna månad stod det att jag hade ansökan påbörjad och ”ingen ytterligare kreditkontroll kommer ske” men åkte sen på ”Cashbuddy 35.000kr” förfrågan direkt..

Vettefan om jag såg i syne angående ingen kreditkontroll men deras kundtjänst var helt nonchalant.

Från 0,55 till 0,33 med 1,1 milj i blanko. Nästa år blir deklarerad årslön ca 630t. Så med lite tur kommer jag ner till 0,1 i April. Har 3 stora lån vara ett med bra ränta. De andra 2 vill jag omförhandla, 7,8% och 7,9%. Kan jag komma ner till 5,7% eller 6% kan jag använda mellanskillnaden till att amortera mera. Längtar efter att komma ner till under miljonen så jag kan hitta en ny bolånegivare. Nuvarande bolån 5,54% ränta :( . 2500/3000kr i onödiga räntekostnader på bolånet.

BEHÖVER HJÄLP!

betalar lite på alla lån varje månad. Men kommer få 10 000kr nu. Dom tänkte jag klämma in på ett lån. Vilket ska jag lägga dom på?

Vad gör mest skillnad på betyget? Är det kontokrediten isåfall? Trots det är bäst ränta på den.

alltså ska jag betala in dom 10 000 extra där? Då minskar ju utnyttjande graden med 20% då krediten är på 50k.

BEHÖVER HJÄLP!

betalar lite på alla lån varje månad. Men kommer få 10 000kr nu. Dom tänkte jag klämma in på ett lån. Vilket ska jag lägga dom på?

Vad gör mest skillnad på betyget? Är det kontokrediten isåfall? Trots det är bäst ränta på den.

alltså ska jag betala in dom 10 000 extra där? Då minskar ju utnyttjande graden med 20% då krediten är på 50k.
BEHÖVER HJÄLP!

Alltså iaf på något av krediterna som syns på uc. Sedan tror jag inte det gör så stor skillnad vilken, för betyget. Men har du fler och med sämre ränta är det väl bättre att lösa den.

BEHÖVER HJÄLP!

Tycker också du ska betala av på synliga kontokrediter som syns på UC.

Alltså iaf på något av krediterna som syns på uc. Sedan tror jag inte det gör så stor skillnad vilken, för betyget. Men har du fler och med sämre ränta är det väl bättre att lösa den.
En kredit är väl värre en ett p lån? Har en kredit resten står som lån.

Spännande att mitt betyg ökade från 4.6% till 5.5% när jag bytte ut 115 000 hos ICA Banken till 9.4% ränta mot 115 000 hos Moank till 4.8% ränta.
Det är kreditupplysningen du tog i samband med bytet som höjt betyget. Vad du har för räntor påverkar inte ditt betyg.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp