Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

En annan fråga angående 6 månader. Räkans det liksom i dagar? Eller liksom 6/1 till 6/7 t.e.x?

Hur mycket kan en kredit vara utnyttjas för det ska ge bättre uc? Har nu 45k utnyttjat av 50. Tänkte kasta in 7k nästa vecka då det går ner till 38k blir ju 76% utbyttjat. Tror ni det gör någon skillnad på betyget i januari uppdatering?

Hur mycket kan en kredit vara utnyttjas för det ska ge bättre uc? Har nu 45k utnyttjat av 50. Tänkte kasta in 7k nästa vecka då det går ner till 38k blir ju 76% utbyttjat. Tror ni det gör någon skillnad på betyget i januari uppdatering?
ja det gör skillnad, jag upplever det som att skillnaden sker när nyttjandet bryter varje 10-tal, så 50-59% till exempel har samma påverkan

ja det gör skillnad, jag upplever det som att skillnaden sker när nyttjandet bryter varje 10-tal, så 50-59% till exempel har samma påverkan
Tack för svar :) då sätter jag in dom där istället för nått annat lån. Fast det är bäst ränta på krediten. För fattat det som att krediten är värst för betyget. Och är ute efter så bra betyg som som möjligt så snabbt som möjligt :)

Idag har jag 12% UC. Med dessa förutsättningar från 2020:

320k inkomst
Underskott 1000kr
Lån 100k
3ff
6 betalningsanmärkningar

I februari försvinner 5 av 6 betalningsanmärkningar, plus bättre lön. Detta är förutsättningarna i februari:

Lön 350k
Lån ca 95k
1ff
1 betalningsanmärkning.

Om ni får gissa utifrån denna info, vad tror ni jag hamnar på för UC betyg? Och vad skulle jag kunna få för ränta på ett samlingslån av mina två lån på 95k totalt?

Idag har jag 12% UC. Med dessa förutsättningar från 2020:

320k inkomst
Underskott 1000kr
Lån 100k
3ff
6 betalningsanmärkningar

I februari försvinner 5 av 6 betalningsanmärkningar, plus bättre lön. Detta är förutsättningarna i februari:

Lön 350k
Lån ca 95k
1ff
1 betalningsanmärkning.

Om ni får gissa utifrån denna info, vad tror ni jag hamnar på för UC betyg? Och vad skulle jag kunna få för ränta på ett samlingslån av mina två lån på 95k totalt?
När försvinner ff då? Dom kommer göra betyget bättre med när alla är borta.

När försvinner ff då? Dom kommer göra betyget bättre med när alla är borta.
Du lär få bra betyg när alla ff och betalanmärkningar är borta :) säkert under 1% vet ej hur det är med en betalningsanmärkning men den sätter nog käppar i hjulet för att få ett bra samlingslån. Men när allt är borta får du säkert många erbjudanden med bra ränta. Vänta tills alla anmärkningar är borta

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp