Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Däremot från 13 till 12 FF!

Kreditbetyget (risken för betanm.) gick från 22,3% till 16,7% när antalet förfrågningar sjönk till 12 (efter att ha varit helt oförändrat mellan 14 och 13 FF).

..och imorgon försvinner ytterligare en FF. Blir det en ändring på 0% eller 5,6% tro?

Ni som gissade på en ändring med 0% hade rätt...

Heller ingen skillnad på 11 eller 10 FF.

Runt den 15:e uppdateras "Krediternas utveckling under de senaste 12 månaderna i kr", får se om en minskning på ca 4-5000kr har någon påverkan.

Jag tror personligen inte mycket på det där "Kreditbetyget".Det ändra sig lite som det själv vill.Ibland så blev det ju en del som försvann,men inte fxx ändrades betyget för det.

Jag vet inte om kreditbetyget är något att tro på, men det måste ju vara baserat på faktiska omständigheter? Alla över 18 år har ju en score. Däremot kanske det inte är de faktorer vi tror som påverkar mest...

Jag har noterat detta: sämst med kortkrediter, bättre med blancolån.
Högre årsinkomst än föregående år är bra, håll uc-frågor helst runt 5.

Detta har förbättrat min status från svag 56% till mindre bra 5,6%.

Och så är det Viktigt att ringa och avsluta tex en kortkredit när man betalat den för annars står krediten kvar som outnyttjad kredit på min UC.

Idag försvann en ff för mig, har nu 8 ff. Betyget ändrades fr 15, 1 till 12.
Skulle va intressant o se vad som hände om jag fick bort en skuld på ett kreditkort, med tanke på vad tidigare person skrivit. När uppdateras betyget, dvs när ser uc att man betalat av en skuld? Är det lika som med övrig skuldutveckling, ca 2-3 v fr månadsskiftet?

Nu har mina nya inkomstuppgifter kommit in i UC och jag har fått sämre kreditvärdighet trots att min inkomst ökat med 25% i fjol och att underskott av kapital minskat med 25%, i övrigt samma uppgifter som tidigare. På alla andra kreditupplysningar så har min kreditvärdighet ökat. Hur kan nu detta komma sej? Jo, jag tjänar för mycket pengar och blir jämförd med en liten klick människor med samma inkomster som jag själv. För att få högre kreditbetyg på UC så skulle jag behöva tjäna betydligt mindre och bli jämförd med ett större antal människor, där det finns fler som har svårigheter. Detta är banne mej inte klokt för i realiteten så har jag ju mer pengar... UC's beräkningsmodell fungerar alltså inte vid för höga inkomster! Kan tillägga att jag aldrig haft anmärkningar eller skuldsaldo hos KFM.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp