Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Min UC har uppdaterats med nya siffror i natt. Någon som fått någon förändring? Helt oförändrat här trots minskade skulder och inget nytt...

Samma här, jag har sänkt mina skulder med 4 tkr sedan förra månaden och har samma usla betyg som tidigare... har inte rört sej någonting, börjar helt tappa tilltron till UC-scoringen.

Jag har minskat mina skulder med 6 tkr utan någon skillnad här heller... uppdateras verkligen kreditbetyget dag-för-dag?

Mitt betyg blev bättre då jag avslutade ett av kreditkorten. Var 2000 kr kvar på den som jag betalde. Annars är det inte mycket mer i skuldsumman som förändrats men nu har jag färre krediter än tidigare och det gav mig en liten förbättring i betygen :)

Så det är iaf vad jag kommer försöka göra för att få bättre betyg.

Jag har minskat mina skulder med 6 tkr utan någon skillnad här heller... uppdateras verkligen kreditbetyget dag-för-dag?

Ja blixtsnabbt om det är något negativt som exempelvis en förfrågan till, eller som i mitt fall när min lön uppdaterades från 2013, rejäl ökning samt rejäl minskning av underskott av kapital... tog bort en kredit som jag slutbetalt, ingen förändring alls skedde...

Det beror på vilka uppgifter det gäller är min bedömning. Mitt kreditbetyg har förbättrades tidigare innan nya uppgifter från skatteverket kom med 0,2 % per månad. Anledning till detta tror jag är att det var ytterligare en månad mindre som jag skulle ha betalningsanmärkning. Värt att notera är att det skedde vid månadsskiftet och inte vid det datum som anmärkningen uppstod

Det beror på vilka uppgifter det gäller är min bedömning. Mitt kreditbetyg har förbättrades tidigare innan nya uppgifter från skatteverket kom med 0,2 % per månad. Anledning till detta tror jag är att det var ytterligare en månad mindre som jag skulle ha betalningsanmärkning. Värt att notera är att det skedde vid månadsskiftet och inte vid det datum som anmärkningen uppstod

Händelse = uppdatering av betyget, där händelse också kan vara tidsaspekten.

Ja blixtsnabbt om det är något negativt som exempelvis en förfrågan till, eller som i mitt fall när min lön uppdaterades från 2013, rejäl ökning samt rejäl minskning av underskott av kapital... tog bort en kredit som jag slutbetalt, ingen förändring alls skedde...

Nopp det gör det inte. https://www.minuc.se/minUC/fragor--svar/ucs-kallor.html

Här ser ni när olika saker uppdateras på UC

Kan även lägga till att det är idag varje månad, den 15:e, som "Sammanställning av till UC inrapporterade krediter" uppdateras.

Idag sjönk mitt kreditbetyg från 17,7 till 14,8 utan att jag har någon aning om varför. Kanske var det för att den förfrågan jag tog i början av månaden inte resulterade i något lån? Ingen aning...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp