Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Mitt ut risk har gått ned till 11,9. Jag har dock 31 FF och 1 anmärkning som försvinner i dec. Vet ni något lån för mig?

Sökte på lendo den 5/7, gick från 4 till 5 förfrågningar. Betyget steg från 18,4 till 25,9% igen.
Nu den 10:e försvann en ff och betyget gick tillbaka till 18,4%. I morgon försvinner nästa. Då har jag bara 3 kvar och 2 försvinner 2021-10-02. Ska bli spännande o se vad det landar på i morgon :D

Hur mycket är okej att kreditkorten är utnyttjade? För betygets skull

Verkar som de flesta fick sitt betyg uppdaterade igår natt, min blev nyss efter tolvslaget uppdaterat. Gick från 3.5 till 0.7% och det ända som skillde märkbart förutom betalat av månatlig kostnad på blancolån var betalkoll gick från ca 24700 kr i utnyttjad till 0kr. Har 25000 kr i kreditgräns.
Har nog inte haft såhär låg kreditbetyg på flera år.

Verkar som de flesta fick sitt betyg uppdaterade igår natt, min blev nyss efter tolvslaget uppdaterat. Gick från 3.5 till 0.7% och det ända som skillde märkbart förutom betalat av månatlig kostnad på blancolån var betalkoll gick från ca 24700 kr i utnyttjad till 0kr. Har 25000 kr i kreditgräns.
Ett kvitto på hur mycket krediter verkligen förstör ens betyg.
Minns när jag betalade av 2 maxade krediter på totalt 45k, mitt betyg sjönk från 19,6 till 4%

Ja precis. Finns de som får betalningsanmärkning där betyget stiger mindre med. Förstår att det blir en ökad risk om man använder sina krediter men det är lite väl tok för högt räknat

Min förfrågan som går ut idag ligger fortfarande kvar på kreditkollen och ingen förändring i betyget än, men när jag väljer att se min upplysning. Då är den borta :axelryck:
Men i upplysningen kan man ju inte se någon risk procent.

Haha mitt uc betyg hoppade från 5% till hela 28% pga maxad kredit på okq8 kortet som dök upp. (30k)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp