- Meddelanden
- 844
- Mottagna reaktioner
- 325
- Poäng
- 497
Senaste uppdateringen ägde rum i juni. Nästa sker i augusti.Har du kanske ändrad årsinkomst? Och den inte kom med förens denna uppdatering?
Senaste uppdateringen ägde rum i juni. Nästa sker i augusti.Har du kanske ändrad årsinkomst? Och den inte kom med förens denna uppdatering?
Ingen skillnad på årsinkomsten från föregående månadHar du kanske ändrad årsinkomst? Och den inte kom med förens denna uppdatering?
0.21, vet inte riktigt om någon ändring gjorts nu heller0.28 idag utan någon ändring
tänk på att det är den sammanlagda nyttjandegraden som räknas, så avslutar du en kredit då är risken att du får sämre betyg då din totala nyttjandegrad antagligen går upp, att ett enskilt kort är maxat har ingen betydelse (så länge som det inte är övertrasserat)Jag har just nu 1.5 och skulle gärna vilja peta ner det till under 1.0 innan jag söker nytt samlingslån. Det som framför allt ligger mig i fatet är samtidigt relativt lätt att jobba med, nämligen att mina krediter ligger på nästan 95 procent utnyttjat. Jag har från senaste uppdateringen tex 29600 kr av 30 K utnyttjat på mitt kreditkort på OK/Q8. Är det någon som vet hur mycket man måste betala in för att det ska göra någon reell skillnad? Jag siktar på att betala in 3000 den här månaden så jag iaf har drygt 10 procent outnyttjad (samt betalar av/avslutar en kredit hos Qliro samt betalar ner Betalkoll till under 50 procent utnyttjat). Tror ni att de här betalningarna kommer göra någon större skillnad eller måste kreditkortet ner mycket lägre?
Tack för bra input! I teorin innebär ju det att man skulle "tjäna" på att tex skaffa ytterligare ett kreditkort/utrymme som man sedan inte använder va? Jag antar att scoren skulle hoppa upp lite i början på grund av ytterligare en ff och en extra kreditgivare, men skulle tex inte 30 K orörd kredit (i tex ett totalt kreditutrymme på 60 K) göra ännu större skillnad i positiv bemärkelse?tänk på att det är den sammanlagda nyttjandegraden som räknas, så avslutar du en kredit då är risken att du får sämre betyg då din totala nyttjandegrad antagligen går upp, att ett enskilt kort är maxat har ingen betydelse (så länge som det inte är övertrasserat)
exakt så, brukar kunna vara en liten försämring i början.Tack för bra input! I teorin innebär ju det att man skulle "tjäna" på att tex skaffa ytterligare ett kreditkort/utrymme som man sedan inte använder va? Jag antar att scoren skulle hoppa upp lite i början på grund av ytterligare en ff och en extra kreditgivare, men skulle tex inte 30 K orörd kredit (i tex ett totalt kreditutrymme på 60 K) göra ännu större skillnad i positiv bemärkelse?
Nu ska jag nog inte ge mig in på den vägen ändå, för det brukar alltid sluta med att jag börjar använda krediten lite smått med ambitionen att inte låta den växa iväg men snart står där med fullt utnyttjad kredit. Men intressant att veta hur det funkar :-D
exakt så, brukar kunna vara en liten försämring i början.
det var väldigt tydligt att det är totalen som räknas när jag tidigare hade mitt Santqnder kort 99% nyttjat men totalt en låg % och då hade 0,3 eller 0,4 i betyg.
just nu 0,9 med detta, 500k inkomst 140k underskott, 3 färska ff 1,33 miljoner blanco på 5 olika långivare låg score med de förutna
exakt så, brukar kunna vara en liten försämring i början.
det var väldigt tydligt att det är totalen som räknas när jag tidigare hade mitt Santqnder kort 99% nyttjat men totalt en låg % och då hade 0,3 eller 0,4 i betyg.
just nu 0,9 med detta, 500k inkomst 140k underskott, 3 färska ff 1,33 miljoner blanco på 5 olika långivare