Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Vad var din inkomst tidigare? Högre inkomst kan ju tyvärr leda till sämre UC då man hamnar i en ”bättre” jämförelsegrupp. Min erfarenhet är att det som påverkar betyget mest är
1. Sänka sina utnyttjade krediter
2. UC ff som försvinner

För några år sen fick jag missbrukad kontokredit hos nordea, ärendet skickades till inkasso, gjorde upp avbetalningsplan som fortgick under ca 4-5 månader, blev först meddelad om att denna "anmärkning" skulle synas i 2 eller 3 år, men efter sista betalningen gjorde jag en UC på mig själv och anmärkningen var borta. Nordea och finansbolaget nöjde sig alltså med att få tillbaka pengarna, med ränta och drog därefter själva tillbaka anmärkningen, vilket var jättesnällt.

Så kontentan är, man ska inte ropa hej innan man gjort allt man kan.

När skulle ni tippa på att det uppdateras ? Imorgon , på torsdag?
Jag är så himla peppad nu när alla lån är betalda och ska vara avslutade :) :)

I morgon, helgdag på torsdag. Borde vara logiskt öven om UC är allt annat än logiska och förutsägbara ;-).

Jag har mkt bättre siffror än förra månaden men betyget är exakt samma. Kanske blir bättre om någon dag.

min är inte uppdaterad men igår gick jag från 2,1 till 1,6 när 1 ff försvann.
nu bara 3ff kvar som försvinner om en månad :)

Jag fick uppdatering inatt, gick från 2.4 till 1.7. Enda ”stora”skillnaden utöver ordinarie amortering var att jag betalade bort en avbetalning gällande ca 5000:- hos Resurs Bank.

Laddar mot att söka samlingslån efter uppdaterad inkomst och att dom sista 2 FF försvinner i början av Juni nu :).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp