Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Åh typiskt. Tack för ditt svar i varje fall, det uppskattas!

De jag har är tagna
02-13
02-22
02-26
06-08
06-22
07-12
07-13
10-22
12-21

Så tre till försvinner i februari, samt att de tagna i juli blir över 6 månader då. Så får hoppas att siffrorna blir bättre i slutet av februari.
Ligger på 13.82 samt 492 i kreditkollen just nu.

Får försöka överleva en månad till innan jag ansöker om nytt samlingslån.

Ja håll ut

Förstår inget, hade 10 ff. Idag försvann den ena.

Men inget hände på min UC score, uppdateras inte det direkt, precis som vid förfrågningar?

För mig har det inte hänt något positivt när jag har gått från 3 ff till 0, så det känns inte självklart att det skall hända så mycket om man går från 10 till 9.

Idag kollade jag mitt kreditbetyg och blev väldigt nöjd. Den har gått ner till 1.6 i kreditbetyg. Har ett skitlån på Remeber med 14% ränta. Visst borde jag kunna söka och få mycket bättre erbjudande nu?

Idag kollade jag mitt kreditbetyg och blev väldigt nöjd. Den har gått ner till 1.6 i kreditbetyg. Har ett skitlån på Remeber med 14% ränta. Visst borde jag kunna söka och få mycket bättre erbjudande nu?
Beror helt och hållet dina andra förutsättningar. Så som inkomst, belåning osv. Har du mycket högre belåning än inkomst är det inte ens säkert att du får ett lån bara för du har ett bra kreditbetyg.

Du kommer få mycket bra ränta med detta

Du kommer få mycket bra ränta med detta

Nordea skulle jag testa, 3,95%

Att säga att han får mycket bra ränta genom å se på betyget är vilseledande. Vi vet inte hans inkomst vs underskott. FF. Jag hade 0.9 i betyg och fick massor av erbjudanden men ingen var under 8% I ränta.

Att söka på Nordea rakt av skulle jag verkligen avråda. Dom ingår i advisas banker. Så antingen advisa eller lendo. En smaksak.

Senast ändrad:
Hur ofta uppdateras kreditutvecklingen?

Jag kan se att det uppdaterades i oktober och dec. Så februari nästa gång eller?

Hur ofta uppdateras kreditutvecklingen?

Jag kan se att det uppdaterades i oktober och dec. Så februari nästa gång eller?
Ja, nästa uppdatering för januari sker runt mitten av februari.
Kreditutvecklingen uppdateras en gång i månaden. Tillkommer eller försvinner en anmärkning eller förfrågan så uppdateras det dock direkt. (Dock inte alltid betyget ändras vid dessa fall).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp