Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Har hänt mig senaste tiden. Kanske händer något på måndag för dig. Håller tummarna ☺️
Tack snälla! ☺️ Har egentligen ”ingen nytta” av bra kreditbetyg då jag är så överbelånad och det kommer dröja innan jag kommer kunna få ett bra samlingslån. Men det känns ju ändå alltid lite skönt att ha ett bra betyg och något i den mörka vardagen att följa till det förhoppningsvis bättre. :oops:

Tack snälla! ☺️ Har egentligen ”ingen nytta” av bra kreditbetyg då jag är så överbelånad och det kommer dröja innan jag kommer kunna få ett bra samlingslån. Men det känns ju ändå alltid lite skönt att ha ett bra betyg och något i den mörka vardagen att följa till det förhoppningsvis bättre. :oops:

Kan ju hjälpa dig att få bättre samlingslån. Hur mycket skulder har du mot din inkomst?

Kan ju hjälpa dig att få bättre samlingslån. Hur mycket skulder har du mot din inkomst?
Absolut!
Inkomst 2019: 194 900 kr (studerar)
Lån och krediter på UC: 617 600 kr (efter decembers uppdatering).
Nuvarande belåningsgrad: 3,1 x min inkomst.
Så det är en tung uppförsbacke. :(
Inkomsten för 2020 bör ha uppgått till runt 240000 kr (fortfarande student och jobbar vid sidan av). Belåningsgrad vid ny inkomst: runt 2,6 x inkomst.

Mitt kredit gick upp 2,3 % när jag var tvungen att ta en UC nu när jag söker ny bostad.
Jisses vilken direkt höjning! Direkt på 9,7 % igen har gått upp 5% totalt under januari.
Samlingslån ansökan ( advisa ) och nu vid Blocket/qasa.

Nu går en FF ut den 13/2 och då ligger jag på 5 FF igen.

Lika mycket höjning som vid ett nytt lån. Riktigt mycket!

Tur dom försvinner en i taget / månad så man kan söka samlingslån igen i juni.

Det gäller att tänka flera ggr innan man tillåter en UC på en alltså..

Tog samlingslån I början av januari gick upp tii 4ff och 6.7 % betyg idag försvann 1ff och ner till 5% betyg .... betalat av flera blanco och lån så hoppas jag efter uppdateringen syns och betyget borde väll komna ner under 4% till BRA äntligen??

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp