Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Gängmedlemmar och folk som inte brukar göra rätt för sig har ju knappast skyhöga CSN-Skulder även om det finns undantag åt alla hållen.

Hur påverkar CSN-lån kreditvärdigheten?
Vi har analyserat detta lite mer för att se hur CSN-lånen påverkar kreditvärdigheten och vi ser att det finns en tydlig korrelation mellan CSN-lån och kreditvärdighet, där yngre och medelålders med CSN-lån har en lägre risk för att inte sköta sina betalningar jämfört med de som saknar CSN-lån. Däremot så ser man att äldre som fortfarande inte har betalat igen sina studielån har en högre risk.

Vi på UC jobbar för att ge kreditgivare ett så bra beslutsunderlag som möjligt. Information om CSN-lån bidrar med ytterligare en pusselbit för att bättre förstå kreditvärdighet och återbetalningsförmåga på en kreditsökande. För majoriteten av de kreditsökande kommer information om CSN-lån vara positivt och en styrka i bedömningen av personens kreditvärdighet.

Hejsan! Gjorde en ansökan via advisa igår. Sedan på min uc ser jag att thorn har tagit en upplysning som ej syns. Så då tänkte jag att jag söker via deras hemsida för de använder samma uc 1 månad men icke sa nicke! En ny uc har tagits???? WTF!!! Blir galen. Northmill hade också tagit en uc i samband med advisa men inte en ny igen när jag sökte på deras hemsida efter. Men thorn får de göra såhär? Har skrivit till dom och till uc. FAN blir så lack på mig sj!!!

Hejsan! Gjorde en ansökan via advisa igår. Sedan på min uc ser jag att thorn har tagit en upplysning som ej syns. Så då tänkte jag att jag söker via deras hemsida för de använder samma uc 1 månad men icke sa nicke! En ny uc har tagits???? WTF!!! Blir galen. Northmill hade också tagit en uc i samband med advisa men inte en ny igen när jag sökte på deras hemsida efter. Men thorn får de göra såhär? Har skrivit till dom och till uc. FAN blir så lack på mig sj!!!

När du gör en ansökan via Advisa så är det ju Advisa som tar kreditupplysningen och bankerna tar en kopia på den. När du sedan vänder dig till Thorn och gör en ansökan via dom så är det väl inte så konstigt att dom tar en egen kreditupplysning? Du borde ju ringt och kollat detta innan du gjorde ansökan hos Thorn. Får jag fråga varför du ville göra ansökan hos Thorn själva när dom redan gett dig ett bud/avslag via Advisa?

Dem har rätt att ta en ny uc på dig om du söker via deras sida. Vissa väljer bara att använda sig av en uc som togs för några dagar sedan via en förmedlare.
Men rätten är helt på deras sida där tyvärr

Hade du inte 3 upplysningar som gick ut strax? Vänta ut dem nu så att du inte får ännu mer FF på dig och måste vänta ut dem med sen till slut

Pratade med CSN ang deras rapportering till UC. Personen jag pratade med berättade att CSN började rapportera till UC i mitten av Maj. Jag kan inte -och har aldrig kunnat se CSN upplagd på minuc. Är det något jag missat eller?

Pratade med CSN ang deras rapportering till UC. Personen jag pratade med berättade att CSN började rapportera till UC i mitten av Maj. Jag kan inte -och har aldrig kunnat se CSN upplagd på minuc. Är det något jag missat eller?

Den finns inte i det vanliga systemet eller på ”skriv ut rapport”. Däremot finns den på beta-versionen i form av total skuld vid årets början, årets slut samt hur många år till man har att betala på sin skuld.

När du gör en ansökan via Advisa så är det ju Advisa som tar kreditupplysningen och bankerna tar en kopia på den. När du sedan vänder dig till Thorn och gör en ansökan via dom så är det väl inte så konstigt att dom tar en egen kreditupplysning? Du borde ju ringt och kollat detta innan du gjorde ansökan hos Thorn. Får jag fråga varför du ville göra ansökan hos Thorn själva när dom redan gett dig ett bud/avslag via Advisa?
För att northmill godkände en ansökan men behövde mer pengar. Northmill tog ingen extra uc därför trodde jag de va samma med alla. Hände mig i somras att jag sökte via advisa sedan sökte jag ett kort på remember ingen uc extra då heller.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp