Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

En FF som är 360-364 dagar har inte samma påverkan som en FF som är ny.

Detta har ju dock inte blivit bevisat än :D

I mitt fall har det aldrig varit skillnad på om en FF varit en månad, sex månader eller 11 månader.

I mitt fall har det aldrig varit skillnad på om en FF varit en månad, sex månader eller 11 månader.
Det är ganska lätt att att forfarande ha 0,1-0,2 men en bra ekonomi trots 3-4 kanske t.o.m. 5 ff om dom inte är nya. Om samtliga är färska är det dock i princip omöjligt.

Det är ganska lätt att att forfarande ha 0,1-0,2 men en bra ekonomi trots 3-4 kanske t.o.m. 5 ff om dom inte är nya. Om samtliga är färska är det dock i princip omöjligt.
Hur länge räknas en ff som "färsk"?
mitt betyg verkar bara bli sämre och sämre för varje månad nu trots att 2 ff nyligen föravann och samtliga av mina ff fyller minst 6vmånader denna månad tror jag

Intressant, det är säkert mycket individuellt. Jag hör till dem som märkt skillnad när anmärkningar blivit 6 månader gamla och det ”till synes” inte verkar finnas någon annan förklaring what so ever. Samtidigt jämförs man ju ständigt med alla andra i Sverige i ”sin grupp”, så exakt vilka parametrar som gör vad är helt omöjligt för någon av oss att säga:)

Hur länge en ff räknas som färsk råder nog delade meningar om här på forumet. Det finns en del som säger visst många dagar/månader etc och det var det som jag tror att Terry refererade till. Ingen vet väl exakt vilka parametrar som gäller då UC håller informationen hemlig som sig bör för att försvåra manipulering av systemet. Det jag vet med säkerhet är att flera förfrågningar inom en månad är betydligt värre än att dom är utspridda över året.

Tänkte söka ett samlingalån här nu idag, men spela det någon roll att de är
Söndag eller att uc ska hålla sin tjänst stängd?? Tacksam
För svar
Har du tur så strular systemet som det gjorde i Oktober. Folk fick plötsligt oförtjänt bra score och efter anökan fick de samlingslån som aldrig gått igenom annars. Har man ett dåligt score skadar det nog inte att vara uppe ikväll och imorgon tidigt för att kolla sitt score om man har tur igen. Det verkar vara bekräftat att den score som man ser är den som skickas till bankerna, så med lite tur så står det "0 i lån" inatt igen och swish så har man bra erbjudanden. Ingen garanti, men halvdussinet vänner här på forumet lyckades i Oktober. Nästa "officiella" uppdatering skall komma på torsdag 12:e Nov, så även då kanske man har tur.....

Jag har två stycken kreditfrågor sedan i mars och har inte upplevt någon skillnad (inte ens en hundradel) när de fyllt 1, 3 eller 6 månader.

Mina fem cent. Naturligtvis glad för alla som märker skillnad men jag har då aldrig gjort det.

Tror ni uppdatering sker ev slutet på denna vecka eller får vi snällt vänta? Kanske blir en väldigt sen uppdatering den här månaden med.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp