Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Betalat ner blancoskulden med över 20 k. Nollat kreditkort hos remember från 2999/15000 till 0/15000. Avslutat betalkoll. Betyget går upp från 0.9 till 0.94. Hur fan är det möjligt? Piss asså..

Vad f*n är detta??
Mitt betyg har legat runt 15% senaste månaderna pga många ff och ett maxat kreditkort. Mina ff börjar försvinna i november och kortet kommer jag beta av innan samlingslån till våren. Så mitt betyg har varit korrekt.

Sedan maj har jag haft 4 krediter. Nu står det 6 krediter och betyget steg till 27.7!! Vivus och Goodcash som har stått som slutbetalade sedan maj/juni står nu helt plötsligt som bara uppdaterade!! Hur är det möjligt att en avslutad kredit kan dyka upp som aktiv efter flera månader?? Är det UC som fått fnatt eller är det kreditbolagen som inte kan hålla reda på aktiva och avslutade krediter?

Så irriterande, tänk om jag hade behövt söka samlingslånet nu, detta hade ju sabbat allt.

Från 8.56 till 1.76! :D över tio år sedan jag hade "god kreditvärdighet". Sjukt nöjd.

Sista anmärkningarna försvann 21/9. Då steg betyget till 9 nånting. Idag försvann Flexkontot (övertrasserat) helt och hållet. Nollat och avslutat.

Kvar med 50k synligt blanco, 6ff (ingen färsk).

Minuc uppdaterades idag (lite ahead of schedule). Gick från 3,01 till 1,23 då jag halverat krediter från 55k till 29k och betalat av 20k blanco och reducerat antalet krediter från 10 till 6.
Varför står UC score envist fast på 592??? Eller kanske den kommer under dagen eller på torsdag då allt skulle ha uppdaterats. Tycker jag kunde krupit upp över 600 i alla fall.

Alla lån och krediter uppdaterades 30 Sept så där stämmer det i alla fall.
Snyggt hopp på nästan 2 procentenheter:tummen:Snart är du nere ”mycket bra kreditvärdighet”:)

Min UC har uppdaterats och gått från 1,8 till 4,3 då plötsligt Northmill bank har rapporterat in 2 använda krediter a 20 000 kr.

Antagligen credigo och easycredit, problemet är att dessa slutbetalades av och stängdes ner i början av året och har varit så sedan dess. Någon som fått samma sak? Vad gör man?

Så trött på detta bolag.
Trist läge, sånt stort tapp

Vad f*n är detta??
Hur är det möjligt att en avslutad kredit kan dyka upp som aktiv efter flera månader?? Är det UC som fått fnatt eller är det kreditbolagen som inte kan hålla reda på aktiva och avslutade krediter?
Ett av mina avslutade lån sen 6 månader tillbaka kom oxå helt plötsligt med idag på uppdateringen.. Betyget höjdes rejält men jag har ju inte kvar det lånet längre.. vad ska man göra..Det kanske försvinner snart igen?!?

Senast ändrad:
Ett av mina avslutade lån sen 6 månader tillbaka kom oxå helt plötsligt med idag på uppdateringen.. Betyget höjdes rejält men jag har ju inte kvar det lånet längre.. vad ska man göra..Det kanske försvinner snart igen?!?
Men precis det hände mig idag oxå . Med 4 Finance en avslutad kredit i maj kom plötsligt tillbaka som aktiv . Ringt 4 Finance

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp