över tio år sedan jag hade "god kreditvärdighet". Sjukt nöjd.Snyggt hopp på nästan 2 procentenheterMinuc uppdaterades idag (lite ahead of schedule). Gick från 3,01 till 1,23 då jag halverat krediter från 55k till 29k och betalat av 20k blanco och reducerat antalet krediter från 10 till 6.
Varför står UC score envist fast på 592??? Eller kanske den kommer under dagen eller på torsdag då allt skulle ha uppdaterats. Tycker jag kunde krupit upp över 600 i alla fall.
Alla lån och krediter uppdaterades 30 Sept så där stämmer det i alla fall.

Snyggt, snacka om skillnad i betygBetalkoll borta! Från 2.4 till 0.4!![]()

Trist läge, sånt stort tappMin UC har uppdaterats och gått från 1,8 till 4,3 då plötsligt Northmill bank har rapporterat in 2 använda krediter a 20 000 kr.
Antagligen credigo och easycredit, problemet är att dessa slutbetalades av och stängdes ner i början av året och har varit så sedan dess. Någon som fått samma sak? Vad gör man?
Så trött på detta bolag.
Önskar själv jag hade 0,7 men snart så..Gick från 2,1 till 0,7 genom att nolla remembercard, visserligen från nästan fullt utnyttjat. Otroligt vad kreditkort påverkar betyget.

Ett av mina avslutade lån sen 6 månader tillbaka kom oxå helt plötsligt med idag på uppdateringen.. Betyget höjdes rejält men jag har ju inte kvar det lånet längre.. vad ska man göra..Det kanske försvinner snart igen?!?Vad f*n är detta??
Hur är det möjligt att en avslutad kredit kan dyka upp som aktiv efter flera månader?? Är det UC som fått fnatt eller är det kreditbolagen som inte kan hålla reda på aktiva och avslutade krediter?
Men precis det hände mig idag oxå . Med 4 Finance en avslutad kredit i maj kom plötsligt tillbaka som aktiv . Ringt 4 FinanceEtt av mina avslutade lån sen 6 månader tillbaka kom oxå helt plötsligt med idag på uppdateringen.. Betyget höjdes rejält men jag har ju inte kvar det lånet längre.. vad ska man göra..Det kanske försvinner snart igen?!?