Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Har äntligen kommit ner till 29,2% efter att ha haft 78% (!!) i januari. Undrar hur mycket det kommer gå upp nu när inkomst etc uppdateras... har något mindre i årslön och något högre underskott :( så det borde påverka negativt.. Kunde inte ändra underskottet då jag MÅSTE få tillbaka varenda krona på skatten för att betala ner kreditkorten som nästan är maxade....

Har äntligen kommit ner till 29,2% efter att ha haft 78% (!!) i januari. Undrar hur mycket det kommer gå upp nu när inkomst etc uppdateras... har något mindre i årslön och något högre underskott :( så det borde påverka negativt.. Kunde inte ändra underskottet då jag MÅSTE få tillbaka varenda krona på skatten för att betala ner kreditkorten som nästan är maxade....
Underskottet räknas inte med i betyget

Underskottet räknas inte med i betyget

Det gör det definitivt och dessutom rätt så stor roll. Min inkomst ökade med 100.000 och underskottet ökade med 30.000. Samma dag fick jag sämre kreditbetyg. Förhållandet mellan inkomst/underskott kan påverka betyget ordentligt eftersom systemen räknar baklängens på hur mycket lån som du har.

Underskottet = ränta i majoriteten av fallen. Ett högt underskott är stark indikation på många lån och till hög ränta. Stämmer inte siffrorna överens med synliga lånen så talar det om att du har många lån utanför UC och det påverkar kraftigt.

Det gör det definitivt och dessutom rätt så stor roll. Min inkomst ökade med 100.000 och underskottet ökade med 30.000. Samma dag fick jag sämre kreditbetyg. Förhållandet mellan inkomst/underskott kan påverka betyget ordentligt eftersom systemen räknar baklängens på hur mycket lån som du har.

Underskottet = ränta i majoriteten av fallen. Ett högt underskott är stark indikation på många lån och till hög ränta. Stämmer inte siffrorna överens med synliga lånen så talar det om att du har många lån utanför UC och det påverkar kraftigt.

Bilagor

• uc.png
    uc.png
    23.1 KB · Visningar: 205
Det visar sig. Jag räknar absolut med att det försämrar mitt betyg, det har man förstått. Frågan är bara hur mycket....

minns du om det försämrades JÄTTE mycket eller bara litegrann till det sämre?

minns du om det försämrades JÄTTE mycket eller bara litegrann till det sämre?

Kollade nu.

2018: 340k inkomst/123k underskott
2019: 445k inkomst/139k underskott

Betyg 5e april före 2019s siffror blev inrapporterade: 3.15 (säkerställt via gammalt printscreen)

Betyg samma dag som I/U uppdaterades 6e april 2020 (för 2019s siffror): 3.67 på UC i betyg

Kollade nu.

2018: 340k inkomst/123k underskott
2019: 445k inkomst/139k underskott

Betyg 5e april före 2019s siffror blev inrapporterade: 3.15 (säkerställt via gammalt printscreen)

Betyg samma dag som I/U uppdaterades för 2019: 6e april: 3.67
Men liksom jag förstår allt det där och vi har ju det svart på vitt här nu men när "customer operations" (!) säger att det inte påverkar betyget måste man ju ändå liksom ta det i beaktning...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp