Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Men om du betalar in lånet nu kommer det ju vara borta nästa uppdatering runt den 15 juli. Däremot kommer nog Santanders förfrågan finnas kvar ett år.

Lånet kommer att synas i kredithistoriken i ett år. Man kan se att det har funnits, men betalats tillbaka.

Mitt uc bara dök idag från 17 till 7 utan att ngt hänt egentligen. Det är inget fel hos uc som någon vet om just nu?
Tänker chansa att dra iväg en ansökan annars då jag har en del hos kronofogden som behöver tas bort (endast delgiven och ej skrivit på)

Måste samla massa skitlån på totalt 150000kr. Men måste få ner kreditbetyget som är 12.45

När nya uppdateringarna kommer nästa månad har jag dessa förutsättningar.

inkomst 393000kr
Underskott 72000
Synligt på uc 2 lån totalt 264000kr
Blankt på uc förfrågningar.
Inga kontokrediter.
1 missbrukad kredit sept 2018 som är betald.
Kan jag få ner uc under 10 på dessa förutsättningar

Gjorde nyss en upplysning på mig själv, för att se hur d ser ut för bankerna. Men där syns ju inte ens kreditbetyg eller riskprognos alls..ser bankerna ändå betyget?

Någon som vet om man kan få bort t.ex credway från UC utan att den är slutbetald? Lika som betalkoll tänkte jag.

Gjorde nyss en upplysning på mig själv, för att se hur d ser ut för bankerna. Men där syns ju inte ens kreditbetyg eller riskprognos alls..ser bankerna ändå betyget?

Var tog du upplysningen? Man brukar se riskprognos. På de UC-kopior man får hem presenteras lite olika uppgifter, helt beroende på vilken sorts upplysning företaget/banken tagit och vilka uppgifter de efterfrågat. På de flesta jag sett framgår riskprognos men inte på alla.

Jag förstår inte UC...

Försvann 6/15 förfrågningar idag och scoren rörde sig inte en endaste bit.

Hej! Jag sökte ett lån för nån vecka sen, idag kom alla kopior på uc’na hem.
Förstår mig inte riktig på dom, när jag sökte var mitt betyg 2,7%

På kopiorna står det olika, på en står det t ex 6,98% i betyg Och på den ucn står även ”nyckeltal” med samt CSN lån med - som jag aldrig sett förut.

På en annan kopia står det 3,79% i betyg och de har också beställt med nyckeltal och CSN .

Varför är det helt olika betyg? Och inget av de stämde med när jag kollade på minuc.se och Kreddy?

Nu när jag kollar mitt betyg har jag 3,7% men det är ju efter ja gjort ansökan ochdragit på mig en till ff

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp