Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Kommer slutbetala 4 st skulder imorgon som ligger som skuldsaldo hos krf. Jag betalar direkt till långivarna/inkassobolagen ( antar att det går snabbast)

måste jag säga till krf att det är betalt eller hur funkar det? Och hur snabbt uppdaterar uc bort saldot ?:)

Kommer slutbetala 4 st skulder imorgon som ligger som skuldsaldo hos krf. Jag betalar direkt till långivarna/inkassobolagen ( antar att det går snabbast)

måste jag säga till krf att det är betalt eller hur funkar det? Och hur snabbt uppdaterar uc bort saldot ?:)

Går snabbast om du betalar till kronofogden, det kan ta en stund innan inkassobolagen skickar nedsättningar/återkallelser, en del skickar dem per brev. Är det samtliga dina skulder eller några av dom?

Uc uppdaterar en gång i veckan

Behöver inte säga något till kfm, man gör inte så mycket med infon

Går snabbast om du betalar till kronofogden, det kan ta en stund innan inkassobolagen skickar nedsättningar/återkallelser, en del skickar dem per brev. Är det samtliga dina skulder eller några av dom?

Uc uppdaterar en gång i veckan

Det är endel av dom. Löneutmätningen hann inte starta denna månad och fick en stor lön med årsbonus, så fick tänkte slutbetala 2 st som inte hunnit gå till KRF ännu och resten nyttja till att slutbetala ett par som redan hamnat där för resten av pengarna.

får ringa krf och kolla hur jag betalar in på specifika skulder då :)

Det är endel av dom. Löneutmätningen hann inte starta denna månad och fick en stor lön med årsbonus, så fick tänkte slutbetala 2 st som inte hunnit gå till KRF ännu och resten nyttja till att slutbetala ett par som redan hamnat där för resten av pengarna.

får ringa krf och kolla hur jag betalar in på specifika skulder då :)

Det finns ocrnummer på varje skuld, jag vet inte om det syns på "mina sidor" faktiskt. Annars om du har brevet "skuld att betala" kvar så står ocrnummer där. på min sidor ser du aktuell skuld på varje mål.

Det finns ocrnummer på varje skuld, jag vet inte om det syns på "mina sidor" faktiskt. Annars om du har brevet "skuld att betala" kvar så står ocrnummer där. på min sidor ser du aktuell skuld på varje mål.

Jo hittade det på mina sidor, men hittar inget bankgiro. Ska bli skönt att släcka ner skulder för nästan 45000 kr

Jo hittade det på mina sidor, men hittar inget bankgiro. Ska bli skönt att släcka ner skulder för nästan 45000 kr

Betalningar med OCR-nummer ska göras till Bankgironummer 5045-3158.

Jag funderar över en sak, jag testade för några veckor sen att söka ett lån hos thorn hade 23 i uc risk, fick avslag men när jag kollade uc kopian så stog det 54% i risk? Hur kommer detta sig?

Det beror på att alla banker har en riskbedömning som görs i samband med ansökan, och det kan då så vara att Thorn i detta fall har en individuell kreditavdelning som utifrån den kreditupplysningen de har tagit på dig bedömt dig annorlunda än UC
Kom ihåg att det är inte hos UC du lånar pengar ;)

Du kan alltid ringa och fråga Thorn vad bedömningen grundar sig på.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp