Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Okej! Enligt min Kreddy ändrades den från bra till mycket bra. Men uc står bra. Undra när det bör ändras.

Du får skilja på scoren och kreditomdömet/riskprognosen. Två olika saker. Scoren är siffror mellan 1-999. Kreditomdömet/riskprognosen är en procentsats.

Haha så sinnes. När betalkoll registrerades fick jag 5.9% i betyg.

Avslutade den (47k) men ökade skulden med 100tusen via annat lån. Nu har jag 1.52 istället

Underskott gör nog inte mycket på betyget, snarare att bankernas system vid ansökan kollar av underskottet förhållande till inkomst.
Ja och därför har underskottet betydelse i alla fall vid låg inkomst.

Mitt betyg gick just ner från 3,79% till 1,14% nu när Qliro står som avslutad (avbetalning 4k) och Credway gick från 99% utnyttjandegrad till strax under 30% (min enda kredit). Wow! Det här är rekord för mig. Väntar ut en ff som försvinner om en vecka också (då kommer jag ha 2 kvar), hoppas hamna under 1%. Förutsättningarna för ett samlingslån ser goda ut.

kan betyget och scoren ändras några dagar senare även om man ser att krediterna uppdaterats?

I min kreditkoll (rapport) ser jag till exempel mitt nya betyg, men inte under "mitt kreditbetyg"

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp