Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Det är dåligt för de tar inte hänsyn till att man kanske har en buffert i form av besparingar och därmed inte har något behov av krediter.
där håller jag med dig till 100% varför ska bara lån och krediter rapporteras in och inte tillgångarna.

Ni som har avslutat kreditkort och där betyget hoppat upp, går det tillbaka sen? Isf hur lång tid tar det?

Vet ej, väntar, har bara gått några dagar. Men stort hopp :( hela 3,5 procentenheter

Jag har sedan många år en kortkredit på 25 000 på mitt vanliga bankkort, i dagsläget ej utnyttjad. Nu har jag fått ett nytt kreditkort på 50 000. Jag behöver inte båda, men är det en för- eller nackdel för mitt UC-betyg om jag säger upp 25 000-kronorskrediten?

Jag har sedan många år en kortkredit på 25 000 på mitt vanliga bankkort, i dagsläget ej utnyttjad. Nu har jag fått ett nytt kreditkort på 50 000. Jag behöver inte båda, men är det en för- eller nackdel för mitt UC-betyg om jag säger upp 25 000-kronorskrediten?
Fördel skulle jag säga. En större kredit är bättre än 2 krediter

Någon mer än jag som inte fått någon uppdatering på uc denna månaden? Mycket märkligt..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp