Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Har inga andra lån eller krediter nu.

Samma här! Avslutade mitt kreditkort och det hoppade upp från 4,2 till 7,7.
Jag har inga andra lån, krediter, blanco, skulder, avbetalningar. Jag är helt "ren".
Det är ett riktigt dåligt system.

Jag har inga andra lån, krediter, blanco, skulder, avbetalningar. Jag är helt "ren".

Vad har du för inkomst? Har du några UC-förfrågningar?

Vad har du för inkomst? Har du några UC-förfrågningar?
Min taxerade inkomst är låg, 135000 pga studier och mammaledighet. Men nu har jag bra jobb. Ej uppdaterat på UC dock. Men jag är ensamstående med barn så det försämrar också tydligen.
Jag har 5 UC-förfrågningar.

135.000 i månaden är cirka 8.000 att leva på - Efter skatt. Det är det som gör din UC ganska "dålig" när dessa 5 förfrågningar försvinner och din nya inkomst kommer med, ja då kommer också din UC att dramatiskt förbättras!

80% typ. 4 maxade kreditkort :D

Men jag är ganska lugn med det då jag kommer kunna "Nolla" kreditkorten när det blir dags för nya samlingslån och antalet UC-förfrågningar kommer att vara på 0 eller max 1.
Nu har jag på ett halvår inte dragit på mig en enda förfrågning.

varför är det dåligt? dom bygger risken på statistik, den som har krediter och visar att den kan sköta dom är ju mycket säkrare än någon som inte har någon kredit som kanske inte klarar av att ha krediter, maxar allt osv.

varför är det dåligt? dom bygger risken på statistik, den som har krediter och visar att den kan sköta dom är ju mycket säkrare än någon som inte har någon kredit som kanske inte klarar av att ha krediter, maxar allt osv.
Det är dåligt för de tar inte hänsyn till att man kanske har en buffert i form av besparingar och därmed inte har något behov av krediter.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp